• This is my life

Havandeskapspenning - lärare

Arbetar som lärare med en stressig (!!) vardag. Delvis också miljöfarlig (naturämnen).
    Hur stor är sannolikhet för hp?

• Svar på tråden Havandeskapspenning - lärare
  • längtar och väntar

Jag jobbar också som lärare, men fick höra att det i princip är omöjligt att få hp. Det skulle väl vara om man jobbar på skoldaghem eller liknande, som man kan få det.

• Scarlett77

Jag jobbar som chefsekreterare och min läkare anser att jag ska vara berättigad till HP och har därför bett mig ansöka och jag har fått ett utförligt läkarintyg av honom ang mina graviditetsproblem. Man hör ju skräckhistorier om Fsk så jag undrar om det går igenom.

Jag tror dock att du behöver ett läkarutlåtande på din abesvär om du har några samt ett utlåtande från din arbetsgivare för först och främst gäller ju omplacering om du ansöker pga av det är dina arbetsuppgifter som gör dig oförmögen att jobba under graviditeten.

• PSMalin

Har svårt att se att man som lärare ska få HP.
    Jag jobbar själv som lärare (6-9) i ma/no och tanken har inte ens slagit mig att ansöka. Vi har inga tunga lyft eller annat som påfrestar på kroppen. Visst kan det vara stressigt men det är ju ofta kraven man har på sig själv som gör jobbet stressigt.

• This is my life

Men kemidelen kan ju vara ett riskmoment. Inget man bara kan hoppa över i kursen.

• ebbebulan

jobbar som lärare o undervisade i idrott/ma när jag var gravid med sonen. jag fick hp beviljat för idrottsdelen men inte matte, vilket jag heller inte ville. fr o m nu i augusti kommer jag undervisa i idrott 100%, har bf i feb 2011 o hoppas på beviljad hp även denna gång. får jag möjligheten att bli omplacerad o undervisa i annat ämne så tar jag den chansen för att gå hemma o vänta i nästan två månader är inte heller så lockande.  

♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.frujansson.wordpress.com
Svar på tråden Havandeskapspenning - lärare