• LNE

Blir galen snart!

Libero nr 2 läcker urin bak till ryggen
    Pampers nr 2 läcker avföring ur kanterna runt benen

Vilka ska man ta nu då? Bambo? Huggins? Willys?
    Vad tycker ni?

Tösen är  7 veckor och väger 5 kg med lång och smal överkropp

• Svar på tråden Blir galen snart!
  • Kalinka

Är det ett problem som uppstått nyligen? För om det är det, så brukar det vara ett tecken på att man behöver byta till större storlek, när blöjan läcker upprepade gånger. Även om blöjan enligt viktangivelsen ska vara lagom. Det första året var en bra tumregel (vi körde med Pampers) att byta storlek så fort hon nått upp till den lägre gränsen på nästa storlek.

• Mashenjka

Huggies funkade för oss, lillkillen var rätt smal. Är fortfarande favoritblöjor.

• LNE
    Kalinka skrev 2010-07-07 16:46:44 följande:
    Är det ett problem som uppstått nyligen? För om det är det, så brukar det vara ett tecken på att man behöver byta till större storlek, när blöjan läcker upprepade gånger. Även om blöjan enligt viktangivelsen ska vara lagom. Det första året var en bra tumregel (vi körde med Pampers) att byta storlek så fort hon nått upp till den lägre gränsen på nästa storlek.
    Ja detta började plötsligt.
    men jag bytte ju precis från nr 1 till 2 och jag måste sätta banden så dem möts och då sitter inte ens bköjan hårt runt hennes mage,  nr 1 läkte också på både libero och pampers så därför bytte jag upp mig.
  • Kalinka
    LNE skrev 2010-07-07 16:51:12 följande:
    Ja detta började plötsligt.
    men jag bytte ju precis från nr 1 till 2 och jag måste sätta banden så dem möts och då sitter inte ens bköjan hårt runt hennes mage,  nr 1 läkte också på både libero och pampers så därför bytte jag upp mig.
    Skumt! Det låter ju som att nr 2 är aningens stor, men samtidigt som att nr 1 kanske är lite liten. Då skulle jag nog också prova någon annan sort.
  • LNE
    Kalinka skrev 2010-07-07 16:53:57 följande:
    Skumt! Det låter ju som att nr 2 är aningens stor, men samtidigt som att nr 1 kanske är lite liten. Då skulle jag nog också prova någon annan sort.
    får nog bli så... så synd bara när man nu sitter med ett halvt libero paket och ett & ett halvt pampers paket!
    Ska aldrig mer bunkra upp med blöjor eftersom det ändrar sig så snabbt från dag till dag vilka blöjor som passar och inte.
Svar på tråden Blir galen snart!