• bohusbebis

Tunt skumgummi ??

Nån som vet var man kan köpa detta, helst via nätet. Har tidigare köpt på Åhléns för att sy dynor av, men det är slut här i stan och de säger sig inte få in det igen. Vill alltså ha skumgummi som är tunnare än 2cm...

• Svar på tråden Tunt skumgummi ??
  • Zypher
    bohusbebis skrev 2010-07-08 11:10:45 följande:
    Nån som vet var man kan köpa detta, helst via nätet. Har tidigare köpt på Åhléns för att sy dynor av, men det är slut här i stan och de säger sig inte få in det igen. Vill alltså ha skumgummi som är tunnare än 2cm...
    Ser att tråden är riktigt gammal, drygt 3 år.
    Det har ingenting med barn eller familj att göra, stötte på denna tråd när jag letade efter "skumgummi".

Mina kvalitetshörlurar är 19-20 år gamla men fungerar perfekt! Dock har isolerande skumgummit fallit sönder pga sin "ålder". Peace of cake, tänkte jag. Googlade efter märket och modellnummer och det visade sig att min modell är för gammal och ersättningsdynor har utgått! Ok, det måste finnas skumgummi i affärer, tänkte jag...
    Ja, har jagat tunt skumgummi i minst en månad nu. Har varit på alla möjliga affärer, bla. bygg och tygaffärer, möbelaffärer, tygäffarer, Hi-Fi klubben, clas ohlson, kjell, teknikmagasinet, netonnet, biltema, IKEA - alla försäljare fick stora ögon och fattade inte vad jag ville ha. INTE NÅGON HADE DET HELLER!
    Jag föreställde mig ett ark av tunt skumgummi(max 3mm tjock), som jag sedan kunde klippa ut till formen jag behöver.
    Hur kan det vara så svårt med en såpass enkel sak?! Skumgummi som jag letade efter har säkert fler användbara områden än bara hörlursdynor.

Helt otroligt att det är såpass lamt!

Ok, nu är det löst iaf. Hur, undrar ni? Ju, hittade en gammal låda hemma, en liten sådan och där fanns det inlägg av skumgummi med en fastklistrad papp, vilket jag drog försiktigt av, klippte ut storleken jag behövde och voilá! Hörlurarna ser som nya ut igen!

HARD IS THE STYLE
Svar på tråden Tunt skumgummi ??