Erfarenheter av Hotels.com
Tänkte boka ett hotell i göteborg och har fått fram ett superbra pris genom hotels.com.
Har ni erfarenheten av att boka genom dem?
Tänkte boka ett hotell i göteborg och har fått fram ett superbra pris genom hotels.com.
Har ni erfarenheten av att boka genom dem?
Har bokat genom dem en gång, minns inte om det var Paris eller London. Jag vill minnas att det var Paris och då stämde inte riktigt avståndet till centrum med det verkliga avståndet till centrum. I övrigt fungerade allt bra och hotellet var ju helt OK (bortsett från att det låg lite väl långt från centrum då )
Jag har bokat via dem flera gånger - inga som helst problem med något. Allt fungerade ypperligt.
Tack för era svar =)
Om jag bokar på nätet nu, är det bara att åka & checka in på hotellet när det är dags sen eller får jag hem nån info på posten?
Kanske dumma frågor, men jag har aldrig bokat hoell själv någongång tidigare.
Fick ingen info på posten, vi hade bokat och betalat på nätet så det var bara att åka dit och checka in.
Ja, skriv ut bokning och kvitto på ev. betalning ifall det blir problem. Man vet ju aldrig...
Vi har bokat via hotels.com på majoriteten av våra USA resor och även alla hotellbokningar i Sverige och vi är mycket nöjda.
Ett av hotellen i USA skulle ha varm frukostbuffé, men vi fick en enkel frukost med rostat bröd och sylt då restaurangen hade stängt månaderna innan. Detta mailade vi hotels om och fick tillbaks pengar för 2 av 4 nätter.
Vi brukar inte skriva ut bokningen utan säger bara vårt namn vid incheckning och det har aldrig varit några som helst problem.
Om du vill få tillbaks lite pengar på dina bokningar kan du blir medlem (gratis) på jello.se. Dr får du cashback på tex hotels.com.
Vi har också använt oss av hotels.com massor av gånger och aldrig haft problem. Jag brukar skriva ut bokningsbekräftelsen för säkerhets skull men det har alltid räckt med namnet.
Haha, det har räckt med namnet för oss med - men jag skriver ut bekräftelsen för att jag är galet glömsk, skulle jag inte ha allt på papper med mig så skulle jag helt klart glömma vilket hotell jag ska till!
Instämmer med övriga, jag har bara bra erfarenheter av Hotels.com.
Du behöver inte skriva ut några dokument, det räcker med att uppge ditt namn när du checkar in. Du får även ett mejl med dina bokningsuppgifter (samt inloggningsuppgifter, så även där kan du alltid se dina kommande hotellbesök). När du bokat nio hotellnätter får du den tionde gratis, alltid en trevlig bonus!
Hotels och Booking är likvärdiga sidor, så det kan ibland löna sig att jämföra priserna där.
Jag har gjort runt 50 bokningar via hotels.com och det har alltid fungerat utmärkt. Vid senaste USA-resan skötte jag alla nya - och avbokningar via appen. Alla återbetalningar har kommit snabbt. Deras lojalitetsprogram har gett ca 750kr rabatt på var 11:e natt. Ibland skriver jag ut bokningsbekräftelsen om jag nojar att mobilen ska ladda ur men det har aldrig varit nödvändigt. All info om mina bokningar finns i appen.
Ska man vara lite om sig och kring sig är det inte alltid billigast/bäst att boka via denna typ av tjänst, men som tjänst har det alltid fungerat. Recensioner och kartor är händigt.
Som kuriosa kan jag nämna att hotels.com tar 15% av priset du betalar och hotellet får resten. Allt enligt ett mindre B&B på Irland där vi bodde förra året.