• Me o Mike

Vad gör man när man hittar...

..ett visakort?? Ska man ringa och spärra eller vad??

• Svar på tråden Vad gör man när man hittar...
  • Michisen

Det står på baksidan av kortet:
    Upphittat kort sändes ituklippt till "bolag som utfärdat kortet"

Hittelön utbetalas. Missbruk straffas enligt lag.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Me o Mike

Står inget om nån hittelön här inte!!

Inte orkar jag hålla på att köpa frimärken och kuvert och skicka in. Kan jag väl lika bra klippa det bara?

• Michisen
    Me o Mike skrev 2010-07-09 12:33:51 följande:
    Står inget om nån hittelön här inte!!

Inte orkar jag hålla på att köpa frimärken och kuvert och skicka in. Kan jag väl lika bra klippa det bara?
    Ja, eller lämna det till polisen.
    Orkar du inte det heller så klipp det, huvudsaken är att du inte försöker använda det.
    På baksidan av mina kreditkort utlovas det hittelön för insända kort, dock har jag inte VISA.
    För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Me o Mike
    Michisen skrev 2010-07-09 12:35:30 följande:
    Ja, eller lämna det till polisen.
    Orkar du inte det heller så klipp det, huvudsaken är att du inte försöker använda det.
    På baksidan av mina kreditkort utlovas det hittelön för insända kort, dock har jag inte VISA.
    haha nä du. Använda det skulle jag nog inte.
  • fruis

Har för mig att det är svarspost på sådant där, dvs att banken betalar. Jag har skickat in ett Visa-kort en gång och fick två biobiljetter som tack.

• uniMog

"if found, return cut in half to nearest bank. Reward payable. Misuse criminal"

Det är väl trevligt med en belöning?

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
Svar på tråden Vad gör man när man hittar...