provar igen: regnbågsföräldrar i jönköping?
Finns det verkligen inga mer regnbågsföräldrar i denna stad? :)
Finns det verkligen inga mer regnbågsföräldrar i denna stad? :)
bor inte i där men hoppas ni hittar ngra där klart det måste finnas massor av regnbågsfam !
jag är skeptisk ;)
dom verkar då inte hålla till på föräldraliv isf..
Hej!
Vi bor i Stockholm med vår son på 6 mån och har nu funderingar på att flytta till Jönköping (jag är därifrån). Vad vi undrar över är hur det ser ut för gayfamiljer i Jönköping? Frikyrkostämpeln finns ju, men det ar väl förändrats. Jönköping är en så vacker stad och känns liksom lagom stor. Har ni lust att berätta hur ni upplever er bemötta, hur inskolning av ert barn gick? Reaktioner eller var det inget speciellt?
Hälsningar
Elin & Charlotta
Hej där!
Trevligt att ni kanske är på väg tillbaka till jönköping.
Ja, som du säger, frikyrkostämpeln finns, och det gör den säkert i mångas ögon oxå. (även om jag inte märkt av det jättemycket)
Våran son är nu 4 månader, vi är öppna med allt! Familjekonstellation, hur han kom till (storkklinik dk, jag bar honom), vi har inte mött på något knas överhuvudtaget. Allt ifrån MVC till förlossning till BVC! Det har inte varit några konstigheter nånstans! :)
Vi har oxå varit med i JP (jönköpings-posten) ett reportage om "våran väg till föräldraskapet" .. kunde inte stilla min nyfikenhet så jag var tvungen att köpa tidningen flera dagar efteråt för att läsa alla arga insändare, som jag trodde skulle bli, men det blev inte en enda! :)
Jag resonerar så att om man själv är öppen o ärlig med hur man lever, hur man skaffat barn osv så tror jag att folk får en mer insikt o det blir inga spekulationer...
De religiösa får tycka precis vad de vill! Det är vårat liv!
Så länge de sköter sitt, så sköter vi vårat :)