• Emki

Kan jag börja med pergotime nu??

Jag började blöda lite för ca en vecka sedan bara brunt och lite lite grann....sedan stannade det av för att sedan komma tillbaka med bruna flytningar, nu har jag haft så i ca 5 dagar och mensen har aldrig riktigt kommit igång.

Igår hade vi sex  och då började jag blöda, så nu blöder jag rött blod men inte så jätte mycket.Det har inte riktigt kommit igång helt ännu....Men min fråga är, När ska jag börja med pergon??

Har ätit tidigare cycklar men efter ett uppehåll senaste månaden så kommer inte mensen igång, den är ca fyra veckor sen......

• Svar på tråden Kan jag börja med pergotime nu??
  • Babe

Det vanligaste är att ta pergotime från dag 5 i menscykeln... Du kan få Provera eller P-piller från din gyn för att få en start-mens och kan starta rätt tidpunkt om du har struligt med mensen. Lycka till! 

~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • Emki

Jo jag vet att det är vanligast...men jag tänkte nu när det redan har strulat om jag bara kan köra igång med pergotime direkt eller??
    Tack för svar =)

• Decius
    Emki skrev 2010-07-12 12:49:02 följande:
    Jo jag vet att det är vanligast...men jag tänkte nu när det redan har strulat om jag bara kan köra igång med pergotime direkt eller??
    Tack för svar =)
    Det är väl just för att det har strulat som du inte ska "köra igång direkt". Det är väl bättre att börja på rätt dag än att pusha igång det hela och sen misslyckas för att man gjorde fel från början.
  • Emki

vad kan misslyckas då om man börjar på fel dag??

• Emki

vad kan misslyckas då om man börjar på fel dag??

• Ladycocos

Jag vet faktiskt inte vad som kan hända om man börjar på fel dag. Och jag har hört olika från olika läkare, dvs en har sagt att jag ska börja räkna från den dag där jag blöder ordentligt, och en annan har sagt räkna från den dagen då jag har haft blodig flytning.
    Men jag har många gånger inte fått ÄL om jag räknar från flytningen! Ring din läkare och fråga! Fråga även om du inte kan få Provera så att du får igång en rejäl mens, och sen så håller du ju igång den om du får Pergo varje månad efter det!!
    Jag skulle personligen inte vänta 4 v för att få mens!! Jag ber om Provera och får det!

Svar på tråden Kan jag börja med pergotime nu??