• fredrika

byta blöjor

Hej. jag har en enkel fraga. Nar jag har bytt blojor pa forskolor har jag bara bytt pa barnet nar de bara har kissat utan att torka nanstans. Dvs jag har tagit en ren och satt pa den utan att torka med vatservett. Ibland byter man pa 10 st i rad sa det maste ju ga fort.

Nu har jag av en mamma fatt instruerat hur jag ska gora, att jag ska torka med vatservett fran fram mot bak, pa en tva-aring nar barnet inte har bajsat. Vad ar poangen med det? Gor alla sa? Att man torkar fram mot bak ar ju for att bajs inte ska komma in dar fram, men nu handlar det ju om ett barn som inte ens har bajsat.

Ar det inte onodigt sent  att torka da barnet kan ha kissat for en timme sen eller mer? Jag har bytt hundratals blojor och ingen har klagat forr. Jag har last pa pampers hemsida (som gor som jag) men fragan ar ju sa lojlig sa ingen skriver val om sadant har.. 

• Svar på tråden byta blöjor
  • RackarnsMamma

Alltså, barnet går med en blöja hela dagarna och kissar och bajsar lite då och då.. Som vi vet.
    Jag badar min son nästan varje dag och jag kan tycka att torka efter bara kissning är lite önödigt. En del föräldrar gör det, andra inte.
     Det är ju upp till var och en och om en förälder vill att en annan som ska byta blöjor på dens barn ska göra så, så får man väl bara göra det. ÄVEn om man tycler det är onödigt.

Jag kan tycka att blöjan absorberar bra och den byts ofta, så det är ju inte så att huden innanför blöjan badar i kiss!!

Svar på tråden byta blöjor