• FrogSandra

Ville och Vilma är det för lika namn på syskon??

Vi har en son som heter Ville. Nu har lillasyster kommit och min man tycker att Vilma skulle vara det perfekt namnet. Jag håller med att hon passar att heta Vilma. Men det som drar mig är att jag tycker att det är ett namn som är för lika Ville. Det blir som Johan och Johanna. För lika för min smak.  Jag har ett namn som jag gillar Meja. Men ändå drar Vilma lite mer kanske. Jag har världens beslut ångest. Hjälp! ge mig ärliga åsikter.

• Svar på tråden Ville och Vilma är det för lika namn på syskon??
  • Fija m 2 pojkar

Jag tycker inte att det är som Johan och Johanna. Då är Vilmer och Vilma mer likt.

Lycka till!

• anyXX

Nja jag personligen tycker att det är lite för likt. Skulle hellre valt Meja. Men är det en Vilma är det ju inte så mycket att göra åt saken ;) grattis till flickan!

Iris 080308 & Nils 100319
  • norgesessan

Nej, det platsar inte in att bli för likt...Emil och emilia är FÖR likt..
    Jonathan och Jonna är också fööör likt..

Kallar ni på Ville så hörs det innan Vilma hinner uppfatta det, samt på andra hållet...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • alvide

Nej, de är inte för lika tycker jag. Gillar ni Vilma bäst så sa ni köra på det men Meja är oxå fint.

• norgesessan

Ja, håller med, Vilmer och Vilma är ett bra exempel

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • linas fina

Jag tycker att det funkar, skulle nog inte reagera nämnvärt på att de var lika.

• FrogSandra

Nu är det bestämt. Det blir Meja.  Jag har tittat och vänt på henne :) och testat namnen och nu heter hon Meja och det känns super bra! tack alla för åsikterna!

• nelli08

Tycker Ville & Wilma går bra!

Svar på tråden Ville och Vilma är det för lika namn på syskon??