Borde vuxna människor få bada nakna på allmän badplats? (utomhus)
Jag menar utomhusbadplatser och då främst stränder.
Jag menar utomhusbadplatser och då främst stränder.
Finns nakenbad för de som vill kubba runt nakna på stranden
Jag är ganska nöjd som det är idag - förutsatt att samma "dress code" gäller för kvinnor och män. Att kvinnor inte skulle få vara topless men att män kan gå omkring och skylta med "gubbmagar" och bröst, är löjligt.
En bra regel är att man kan vara avklädd på stranden, men bör vara lite mer påklädd i andra sammanhang (t ex på stan).
För de som vill bada helt nakna, finns gott om vaskilda platser i Sverige. Dock tror jag att jag ganska forts skulle vänja mig om det blev OK att vara naken på alla stränder. Man kan tycka olika om det, men det är mycket en vanesak, det går inte att förneka.
Jag skiteri vilket, det stör inte mig, jag skulle nog mest tycka att det var komiskt. Hellre nakenbadare än folk som tex den mannen jag såg på badet här som hade en gigantisk prutt-fläck i baken på sina kalsonger och dem skulle han bada med .
Ja mig skulle et inte störa. Skulle själv känna att det skulle vara befriande och skönt för att vara helt ärlig.
Absolut inte!
Haha, ja mig stör det inte.
Nakna kroppar får inte mig att kräkas precis. Och jag tror inte mina barn dör av det heller.
I den bästa av världar skulle det inte vara något bekymmer. För min högst personliga del spelar det ingen roll om jag är naken eller om de runt omkring mig är det. Dock finns det de som stör sig på nakenhet och av hänsyn till dem är det inte någon uppoffring att använda badkläder heller. Jag svarade således att det finns nakenbad för dem eftersom de flesta inte vill vara naken/se nakna människor.