• Marsgirl

Måste få skriva av mig

Jag och min man har försökt att få barn i 2 år snart. Och det har inte hänt nånting. Sen att vi inte varit jätteaktiva är en annan sak.
    Jag började ge upp men kände att det var dags att börja en utredning. Och detta har vi gjort. Vi har varit på Göteborgs kvinnoklinik(privat) och vi har båda undersökts. När dom gjorde min undersökning såg dom att den ena passagen är lite tilltäppt men den andra funkar helt normalt.
    Sen så kom det till min mans prov. Det visade sig att det inte fanns något liv i hans prov...inte nånting.
    Så nu har dom skickat en remiss till Sahlgrenska så vi kan göra ett kromosonprov och se om dom kan hitta nåt där. Och om dom kan få ut nåt genom att operera.

Men det känns som det kommer ta väldigt lång tid detta och man vill inte, men man är det ändå, lite rädd för att vi inte kommer att kunna bli föräldrar. Och jag vet inte vart jag står när det gäller andra alternativ som donation eller adoption. Eller jo, det gör jag nog, vill ju uppleva och vara gravid...men känns liksom ändå fel. Svårt.

Och jag känner mig inte direkt motiverad till nånting annat. Jag behöver gå ner i vikt men när jag tänker på detta då känner jag bara att det är meninglöst liksom. Men jag vet att läkarna kommer säga att jag måste ner i vikt...så är väl likabra att börja med det...

ville bara skriva av mig.

2 vill bli 3
  • Svar på tråden Måste få skriva av mig
  • Marsgirl

tack så mycket

2 vill bli 3
  • MollysMamma

En stor kram till dig!

Jag och min sambo försökte själva i 1½ år utan några som helst resultat. Jag bokade tid åt oss för utredning. Min sambo är frisk. Hos mig visades det att min högra äggledare var kroniskt infekterad. Efter äggledarspolning som gjordes fick jag en varböld som växte sig 9 cm stor. Fick öppnas akut för att "tömma", ledaren var för infekterad för att tas bort så dem stängde mig. Vid nästa möte visades det att min vänstra slöt sig i och med att dem öppnade mig, nu kan jag inte få barn utan medicinsk hjälp. Man gjorde ett undantag och lät oss göra ett Ivf försök. Jag blev gravid men 3 veckor senare fick jag MF. Dem säger nu att det är pga den infekterade äggledaren. En månad efter detta åker jag in akut åter igen och nu finns ingen annan väg än att operera bort den. Fick antibiotika kur i 4 veckor, efter ytterligare 4 veckor opererades jag, (4 aug). Läker nu ihop och ska tillbaka till vår läkare den 1a sept för att förhoppningsvis få göra ett andra försök.
    Jag vet inte om det jag skriver gör dig gott eller ont, kände väl en vän i dina ord...
    Jag själv är överviktig och nu har man sagt åt mig att gå ner i vikt innan nästa försök, det finns nämligen en BMI gräns till om man tar emot dig eller inte...

Jag hoppas verkligen ni kan få den hjälp ni behöver! Önskar er all lycka!
    *Kram* 

Svar på tråden Måste få skriva av mig