• Tigra79

Gravid Truckförare

Någon som vet om det är någon fara att köra truck när man är gravid, framför allt de första 12 v?

Jag går in i v 6 (v5+0) idag och varje gång jag kör den där jäkla trucken (skjutstativ) på jobbet så blir jag bara mer öm i magen. Har sagt ifrån att jag inte vill köra mer denna v, men som det verkar kommer jag nog att få köra lite ändå. Sen är jag ledig 3 v.

Kan ju tillägga att vi försökt bli med barn i 2 år och nu äntligen lyckats med hjälp av IVF, så kanske är jag extra nojig...

• Svar på tråden Gravid Truckförare
  • Squirrel Nutkin

Jag kan ju inte tänka mej att du ska vara tvungen att utföra sysslor på din arbetsplats som inte är bra för barnet, så främst borde du ju stå på dej och säga ifrån om något gör ont men kanske också ta ett snack med din läkare så du eventuellt kan få svart på vitt att du inte får utföra vissa uppgifter.

Life's a journey, not a destination
  • Tigra79

Jag ska fråga när jag ska på VUL om 2 v, tyvärr tror jag inte truckkörning räknas som ett riskjobb. Jag har ju bara min känsla av att det blir mer ömt i magen när jag kör att gå på. Får väl hoppas att min arbetsgivare är snäll helt enkelt. Hittills har jag faktiskt sluppit denna veckan faktiskt. Är dock rädd för att jag kommer få köra mer än vanligt veckan efter semestern eftersom det är så många borta då...

Svar på tråden Gravid Truckförare