Vem bestämmer namn när man är oense?
Jag undrar vem det är som har sista ordet i fråga om namn till barnet? Jag och min pojkvän är lite oense om vad våra barn ska ha för efternamn, då vi inte har samma. Vem bestämmer det om man inte kommer överens?
Jag undrar vem det är som har sista ordet i fråga om namn till barnet? Jag och min pojkvän är lite oense om vad våra barn ska ha för efternamn, då vi inte har samma. Vem bestämmer det om man inte kommer överens?
I vårt fall bestämde jag när vi inte kom överens
Men annars kan man väl ge barnet båda efternamnen?
Om man är oense kan man väl ge barnen bådas efternamn så det blir rättvist. Det är väl en bra kompromiss?
gift er så får barnet samma namn som ni..
Vi singlade slant och sparade slanten som en kul grej att visa sonen när han är äldre. By the way, jag förlorade.
Sorry, läste fel. Trodde att du menade förnamn.
gift er så får barnet samma namn som ni..
Personligen tycker jag att det ska vara faderns namn då jag har en traditionell syn på att det är kvinnan som gifter in sig i en släkt främst.
Men i ert fall skulle jag hellre välja ett unikt, fint namn än ett -sonnamn.
Angående efternamn sa vi som så att om vi fick töser skulle de få mitt efternamn och fick vi pojkar skulle de få hans. Båda var överens om detta. Nu fick vi pojkar så de heter hans efternamn, men har mitt namn som mellannamn.
Nu har vi kommit fram till en lösning. Jag ger med mig och låter barnen få hans namn. Och han ger med sig och låter barnen döpas. Vi är båda nöjda.
Barnen kan trots allt byta efternamn senare om dom själva vill.