• burriburrbloggen

När jag har barnen umgås jag med ingen

Jag är nedflyttad till Kungälv och har ingen familj här. Så på veckorna då jag har barnen (varannan vecka) så blir det så att jag inte umgås med någon alls. Det är jag och barnen.

Hur kommer man ur detta?

Jag är urdålig på att gå fram och ragga folk i lekparker så det kan man ju glömma. Hur gör ni?

Ni som är ensamma föräldrar på riktigt.

Årets mamabloggare 2009
  • Svar på tråden När jag har barnen umgås jag med ingen
  • Maria med 3

Jag är ensamstående med barnen varannan vecka, men jag är inte på nåt sätt ensam. Jag har flera arbetskompisar som bor i närheten och vi umgås. Ibland äter vi middag ihop en vardagkväll så får barnen leka och man får lite vuxet sällskap.
    Ibland åker vi iväg och gör nåt roligt ihop bara. Dock är det så att jag de flesta kvällarna jag har barnen inte umgås med andra.

• burriburrbloggen

rub it in my face :)

Årets mamabloggare 2009
  • Maria med 3

Är du hemma och föräldraledig fortfarande? Jag vet att jag könt mig ensam när jag varit föräldraledig trots att ajg då tien var ensamstående. Det blev mycket bättre när jag började jobba/plugga och fick ett eget umgänge. Jag är också inflyttat hit där jag bor. Det var dock nästan 20 år sedan så nu känner jag ju många, men första gången jag hejjade på nån och pratade om vädret utanför affären minns jag fortfarande. Det kändes så stort att ha bekanta.

• Tricia

Men gör som alla andra här, lägg ut en tråd där du söker nya kompisar i det område du bor

• Signa tur

Hoppa in i vår tråd "Ensam mamma söker" då?

Är själv ingen typ som raggar folk på lekplatser men detta är ett bra sätt att komma i kontakt med folk..

Svar på tråden När jag har barnen umgås jag med ingen