• Kakmonster

Era barn som fått blöjeksem, av vilken blöja var det?

Halloj i värmen!

Jag undrar just vilka blöjor era barn reagerat på och fått blöjeksem av. Jag förstår att det är väldigt individuellt, men det kanske skulle kunna upp en röd tråd...

• Svar på tråden Era barn som fått blöjeksem, av vilken blöja var det?
  • Lantani

Alla pampersblöjor, dock inte de minsta storlekarna han hade när han var bebis.

• tessum

Pampers Active fit ( de lila paketen) har båda mina barn reagerat på.

Men pampers baby-dry och easy up har fungerat alldeles utmärkt.

• Skogsflickan

Libero...Hemskt va han vart skinnflådd...stackaren

• Söta Nasse

pampers, willys, lidl. har nog testat nån mer'

som tur är så fungerar libero annars hade vi fått köra med tygblöjor  

♥ Flyttat till Täby ♥
  • LinnyUK

Pampers New Baby har gett min  pojk hemska utslag med blåser :( Synd för de håller tätt så bra!

• MissGirlie81

Libero o pampers har vår tös reagerat på, just nu funkar bara majsblöjorna från Nature care, o dom läcker vig benen för det mesta... Suck! Jag hoppas det bara var tillfälligt pga att lillan vart förkyld...

Sonen reagerade på pampers då han var ca 10mån, men bara tillfälligt då..

♥Thilo 08-07-20 ♥Wilona 10-05-12 ♥
  • Strumpan 78

libero blöjor har dottern reagerat på. Har provat i flera omgångar om det var tillfälighet, men hon blir röd direkt.
    Vi använder endast pampers nu.

• feelings

Min dotter fick förr mycket röda rodnader på gumpen , istället för att byta blöjsort började jag smörja in gumpen med lotion efter varje tvätt .. och det fungerade .. nu behöver jag inte smörja varje gång men så fort jag ser lite rött så smörjer jag!

Jag har 3½ barn ... ;)
  • Strumpan 78
    feelings skrev 2010-07-19 15:49:07 följande:
    Min dotter fick förr mycket röda rodnader på gumpen , istället för att byta blöjsort började jag smörja in gumpen med lotion efter varje tvätt .. och det fungerade .. nu behöver jag inte smörja varje gång men så fort jag ser lite rött så smörjer jag!
    Så provade vi med först. Dottern hade alltid libero, förutom undantagsvis. Men hon blev röd helt plötsligt, vi smörjde och smörjde, luftade och luftade. det hjälpte inte, det blev värre och värre, till slut provade vi byta blöjsort, och hon blev genast bättre. Vi trodde inte hon skulle reagera sådär helt hux flux när hon haft samma blöjsort sen start. Vi har provat libero igen, men det går inte.
    De kan ju bli röda av fukt, då kanske det hjälper med att smörja, men vid stora problem pga blöjan så hjälper det inte, tyvärr.
  • Mela78

Alla förutom Pampers Active Fit ger dottern utslag. Sonen däremot kunde endast använda Libero.

Svar på tråden Era barn som fått blöjeksem, av vilken blöja var det?