• levandecharader

Min svärmor!

Vi har bokat en stuga 1 vecka i sommar. Eftersom har hund så bokade vi en stuga där han får följa med. "Problemet" är bara att hunden kan ju inte lämnas i mer än 4 timmar och därför blir längre utflykter som till tex Liseberg en omöjlighet för familjen att göra tillsammans.

Ja, ja har vi tänkt, det får gå ändå. Vi har skaffat djuren och får därför anpassa vår semester efter det. Det får bli kortare utflykter och längre som är anpassade så att hunden  kan följa med. Vi har haft hund i 9 år och brukar lämna till samma hundvakt men denna är själv bortrest hela sommaren så därför fick det bli den här stugan.

Igår ringer svärmor (som är små allergisk mot hundar) och säger att hon tar honom! Hon vill att vi ska få ut det mesta av vår semester och kan därför tänka sig att ta honom den veckan vi ska åka bort. Hon säger att hon tar medicin om det behövs, det gäller ju bara 1 vecka på en "livstid" som hon uttryckte det.

Ville bara hylla min kära svärmor som på det här sättet, har gjort att vår underbara semester som vi hade inplanerad, bara blir bättre Tack svärmor!

• Svar på tråden Min svärmor!
  • S vali s

Vilken underbar svärmor
    Hoppas att hon inte får alltför jobbiga besvär och att ni får en mysig semester

Den late får brått när det blir kväll
  • levandecharader
    S vali s skrev 2010-07-15 12:15:19 följande:
    Vilken underbar svärmor
    Hoppas att hon inte får alltför jobbiga besvär och att ni får en mysig semester
    Tack

Jag hoppas också att det inte blir för jobbigt för henne. Vi ska åka dit med hunden innan så dom får bekanta sig och vi kan lugna vår oro för hennes allergi. Hon brukar klara av att vara hemma hos oss några timmar utan att behöva ta medicin men det är ju skillnad mot att ha hunden i 1 vecka i sitt eget hus. Vi bekymrar oss mer för hennes allergi än vad hon gör. Hon brukar inte reagera så kraftigt, lite kli i ögonen och lite nästäppa "bara".
  • Diablo

Kul, hoppas ni får en underbar semester

Har man tur behöver man inget vett!
  • S vali s
    levandecharader skrev 2010-07-15 12:21:08 följande:
    Tack

Jag hoppas också att det inte blir för jobbigt för henne. Vi ska åka dit med hunden innan så dom får bekanta sig och vi kan lugna vår oro för hennes allergi. Hon brukar klara av att vara hemma hos oss några timmar utan att behöva ta medicin men det är ju skillnad mot att ha hunden i 1 vecka i sitt eget hus. Vi bekymrar oss mer för hennes allergi än vad hon gör. Hon brukar inte reagera så kraftigt, lite kli i ögonen och lite nästäppa "bara".
    Det kommer nog att gå bra, jag har en kompis som är lite allergisk mot hundar o katter. När hon besöker oss så tar hon sin medicin för att lindra besvären och det har funkat  även de ggr hon varit här en hel vecka
    Den late får brått när det blir kväll
  • SilverEmma

Hahaha! Förväntade mig en vanlig gnäll-tråd om en elak svärmor! Det här var uppfriskande att läsa!

Hoppas ni får en härlig vecka!

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • levandecharader

Tack allihop. Nu känns det som den veckan kan inte bli annat än härlig. Vi älskar vår hund men det kan vara jobbigt ibland att inte kunna vara borta mer än 4 timmar i stöten.

SilverEmma skrev 2010-07-15 12:23:57 följande:
    Hahaha! Förväntade mig en vanlig gnäll-tråd om en elak svärmor! Det här var uppfriskande att läsa!

Hoppas ni får en härlig vecka!
    Ändå gick du in och läste
  • SilverEmma
    levandecharader skrev 2010-07-15 12:37:56 följande:
    Tack allihop. Nu känns det som den veckan kan inte bli annat än härlig. Vi älskar vår hund men det kan vara jobbigt ibland att inte kunna vara borta mer än 4 timmar i stöten.Ändå gick du in och läste
    Självklart...jag älskar att gotta mig i andras elände! Sen brukar det vara ganska roliga (dock jobbiga) historier i såna trådar.
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • levandecharader
    SilverEmma skrev 2010-07-15 13:22:14 följande:
    Självklart...jag älskar att gotta mig i andras elände! Sen brukar det vara ganska roliga (dock jobbiga) historier i såna trådar.
    Håller med, jag brukar också läsa i dom och tänka "skönt att det inte är jag"

Jag skrev min tråd för att just vara en motvikt mot alla dessa "hata svärmor" kampanjer som finns ute på fl. Jag ville helt enkelt tala om att man kan, som jag, ha en trevlig, snäll och omtänksam svärmor också.
  • Nea76

Men åh, kan vi inte byta svärmödrar??

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Casey

Joyful, joyful! En härlig svärmor, skönt att få höra motsatsen till alla andra trådar om svärmödrar från h-vetet!

Ha en härlig semester och ge svärmor en prima tack-gåva! Till exempel ett uppförstorat foto av en genomlycklig familj på Liseberg eller nåt, hon ska ju påminnas om hur lyckliga ni blev av hennes uppoffring.

• levandecharader
    Nea76 skrev 2010-07-17 18:29:23 följande:
    Men åh, kan vi inte byta svärmödrar??
    Nä, jag tror jag behåller min
    Casey skrev 2010-07-17 18:33:39 följande:
    Joyful, joyful! En härlig svärmor, skönt att få höra motsatsen till alla andra trådar om svärmödrar från h-vetet!

Ha en härlig semester och ge svärmor en prima tack-gåva! Till exempel ett uppförstorat foto av en genomlycklig familj på Liseberg eller nåt, hon ska ju påminnas om hur lyckliga ni blev av hennes uppoffring.
    Tack vilken bra idé, tackgåva skulle honsjälvklart  få men bilden var ett bra förslag
  • bangkok

Oj vad roligt att läsa - det finns svärmödrar som är värda att rosas - trodde inte man skulle få läsa om ett sådant fenomen på fl
    Trodde inte dom fanns alls i denna värld.
    Hoppas ni får en underbar semester och så även jycken som får " rå" om svärmor.

• levandecharader
    bangkok skrev 2010-07-20 12:30:55 följande:
    Oj vad roligt att läsa - det finns svärmödrar som är värda att rosas - trodde inte man skulle få läsa om ett sådant fenomen på fl
    Trodde inte dom fanns alls i denna värld.
    Hoppas ni får en underbar semester och så även jycken som får " rå" om svärmor.
    Tack
  • JBC

Tänkte komma med tips om att ni kanske kan lämna hunden på nåt pensionat en dag, men det verkar ju ha löst sig ändå. =)

• anzita
    Skrattande Just sån underbar svärmor vill man bli! (Min dog redan innan jag träffade min man)
    Har börjat uppfostra mig själv mot en sån målbild Flört
Svar på tråden Min svärmor!