• Simsonen

Godnattfilm för tvååring??? Tips

Och innan ni får spader, nej, han har inte tv på rummet och nej, han somnar inte ensam till en film.

Ungefär en halvtimme innan läggning tittar barnen på playhouse disney och de spelar ju nattsången vid sju.
    För mina rutinbundna barn har det blivit symbolen för att det är dags att gå och lägga sig.
    Jag vill dock ha det lite mer flexibelt och leter därför efter en godnattfilm, alltså en film som tvååringen kan gilla som handlar om att gå och lägga sig eller sova eller liknande, gärna lite kortare film. 
    Så kan jag sätta på den en stund innan de ska sova och så vet de att när den är slut är det sovdags.

Lite tips?? 

• Svar på tråden Godnattfilm för tvååring??? Tips
  • Michisen

Kolla SVT Play efter Drömmarnas Trädgård.
    Halvtimmeslångt - slutar alltid med att alla i Drömmarnas trädgård går och lägger sig.
    Godnatt Makka-Pakka
    Godnatt Iggly-Wiggly
    Godnatt Opsy-Daisy.... osv.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Wilda77

eftersom jag tror på rutiner så tror jag det kan vara en jättebra idé att ha samma film varje kväll för att varva ner. Det finns jättebra filmer som är som tecknade sagor, de brukar inte vara så långa heller.

Vet att det finns om Totte, Emma och Alfons.

Finns säkert ännu fler!

Svar på tråden Godnattfilm för tvååring??? Tips