Lång ansökan, blir detta bra? Jobbar som lokalvårdare..
Jag arbetar på .... som lokalvårdare. ..... är en stor fabrik som bakar bröd och kaffebröd.
Mitt arbete innebär att städa i .....fabriker, kontorslokaler, omklädningsrum med toaletter, en stor firma med verkstad som heter ....... som servar ........ maskiner,
och ........, där man tillverkar allt mjöl inför bakningen.
Måndag, onsdag, torsdag och fredag har jag samma arbetsuppgifter och jobbar då från klockan 12-20.
På tisdagar så täcker jag upp för annan personal som då har sin lediga dag, vi jobbar 1 lördag i månaden,
och då kan mina arbetstider variera allt från klockan 5-13 till 14-22. Detta är en stor omställning för kroppen då det endast gäller en dag och man inte kan komma in
i någon direkt dygnsrytm.
En vanlig dag på mitt arbetsområde innebär för mig att jag plockar med mig all städutrustning och material jag behöver från vårat lager och bär över det till
mitt städområde som ligger på en annan plats ca 250 m därifrån.
Jag börjar med att städa flera stora omklädningsrum med många tillhörande toaletter och duschar. Det blir många tunga lyft med vattenspannar eftersom det är grovt smutsigt och vattnet behöver bytas ut väldigt ofta.
I gång i veckan ska dessa duschar skrubbas ordentligt och avkalkas och det är väldigt besvärligt att skura väggar från topp till tå när man inte kan böja sig ordentligt. Samma sak när man ska städa toaletterna och under handfat.
Jag har flera stora mattor som ska dammsugas och dom är på olika våningar så jag får släpa med mig dammsugaren i flera trappor.
Jag går ner för en smal brandtrappa och städar i en stor verkstad där det är truckar av olika slag som far omkring.
Efter detta så städar jag i ett kök och 2 stora matsalar för ca 60 personer vardera. Torkar av alla bord och köksbänkar och ställer upp alla tunga stolar på borden så jag kan komma
åt med moppen under borden. Just detta moment är särskillt jobbigt för mig då det gör så att jag får väldigt ont i ryggen av alla enformiga lyft och efter att
ha använt moppen länge. Flera gånger har jag fått svåra kramper så jag har varit tvungen att sätta mig ner för att vila.
Kontoren är det dags för efter detta, och då är det 2 stora lokaler med många skrivbord och 2 små kontor med skrivbord. Återigen här är det väldigt stora ytor
att moppa och byte av ca 30 papperskorgar vilket tär på hela kroppen.
När jag gjort detta så är det dags för trappstädningen och det är 3 olika våningar som ska städas och skrubbas, med tillhörande räcke.
Efter detta kommer det ännu ett stort kontor som jag beskrev tidigare och ett stort uppehållsrum för våra lastbilschaufförer.
1 gång i veckan ska jag städa en lång lång brandstege som är väldigt smutsig då alla chaufförer använder denna som enda ingång.
Denna trappa tar väldigt mycket på krafterna då det är som ett växthus därinne. Ingen luft alls och väldigt varmt. På hösten och vinter halvåret så samlas det mycket djur
och sniglar härinne som man också måste städa ut och alla löv som blåser in.
När jag har gjort det ovan så är det dags för att städa 2 kontor, en matsal och en toalett med tvättrum som ligger vid en distrubution. Här far det runt olika fordon
vilket gör att det blir väldigt dammigt och smutsigt fort.
Det sista stället jag städar innan jag slutar för dagen är också det värsta.
Det är där .... gör sitt mjöl, .... Så det är väldigt mjöligt och dammigt och jobbigt att andas.
Här är det ca 40 grader varmt, väldigt hög nivå för buller och ett högt larm som låter som brandlarm som sätts igång. Här ska jag städa 2 toaletter, 1 matsal, 1 stort och 1 litet kontor,
1 labratorium där dom testar ny deg, och ett omklädningsrum. Här ligger mina olika städområden på 3 olika våningar och det enda sätt att komma upp och ner är via en
smal slingrande brandtrappa. Här springer jag upp och ner flera gånger och hämtar olika material som behöver fyllas på och släpar tunga sopsäckar. Detta är jobbigt
och trångt att komma emellan alla ställen när man inte är gravid, så ni kan ju tänka er efter en hel arbetsdag när man har en gigantisk mage och svullna och ömmande fötter och en värkande rygg.
Jag är tvungen att ta detta ställe sist på kvällen för att då är det ingen personal som jobbar här och det är då jag inte är i vägen.
När jag är klar med mitt arbete ska jag ta med mig alla sopsäckar och slänga i conteinrarna och släpa med mig flera väskor fulla med använda moppar som väger
mycket mer när dom är blöta.
Jag är ensam på mitt arbete och har ingen jag kan fråga om jag skulle behöva hjälp med att lyfta eller bära. Jag är också ensam på kvällen vilket också innebär att jag
ska larma innan jag går. Det har flera gånger den senaste tiden varit inbrott på mitt område då dom brytit sig in och stulit stora värdefulla maskiner. Detta har gjort mig
väldigt rädd att gå där om kvällarna.
Kan jag skriva såhär? JAg behöver lite feedback.. =)
E det något jag ska ta bort eller betona mer?