• Anonym (?)

    Blödning vid ägglossning?

    Hej!
    Ngn som vet? Kan man ha en liten blödning vid ägglossning? Har aldrig haft det innan så jag blev förvånad när jag såg lite blod i trosan. Hade ägglossning igår tror jag. Ont i onsdags iaf, så efter det.
    Men....hur kan man blöda så snabbt i så fall? Överdriver lite nu, ingen blödning, det är lite droppar som kommit. Brunaktigt, så gammalt blod?
    Men jag undrar vad det är som kommer ut så fort i så fall. Bödningen kommer ju annars inte förren 2 veckor efter så det kan ju ändå inte vara ngt från ägget eller hur?
    Undrar jag
    Nu inbillar jag mig nästan mensillamående bara för det, men det är ju omöjligt =)
    Jaja, ngn som vet ngt?
    Tackar på förhand!

  • Svar på tråden Blödning vid ägglossning?
  • Little Ms Chatterbox

    Jag brukar får en mörkare flytning/brunt slem vid ägglossning. Jag har fruktansvärt ont av just ägglossningen. Pratade med en läkare om det en gång, det var nog under graviditeten med tvillingarna, den gången de råkade bli till var det en annorlunda ägglossning så jag kännde när båda äggen lossnade.
    Läkaren sa att det kan bli en blödning just när ägget släpper och att det är ansamligen av blod som gör att jag har så ont vid ägglossning. Läkare sa också at det är vanligt att blöda lite men det kommer obemärkt på många, som en mörkare flytning.


  • 3 barns mamma84

    jag blev som du innan men när jag kollade upp detta heter det ''fretiladagarsblödningar'' man kan alltså blöda i 3 dagar brunt rött
    Jag blödde aldrig med dottern eller sonen men med alla andra jag har haft äl så har jag blött men då vet jag då e man mäst fretil av sig


    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • murkla

    Jag har ägglossning nu och just i dag så känns de mer som att de är mens på gång just nu blöder jag.  Och de är som mensblod som kommer nu.  ljust färg. Jag brukar känna av ägglossningen men inte brukar jag ha såna blödningar , blodflyttningar brukar jag ha..

    Förbryllad, Aldrig fått barn .
     Fattar ingen ting!   

  • Anpet

    Hej allihop. Första gången jag är med här. Min mens slutade i onsdags förra veckan. Jag har mer eller mindre alltid haft ÄL en vecka efter mens. Har även mer ont av ÄL än mens. Värken startade prick på dagen i onsdags denna veckan. Idag fick jag en blödning. Aldrig haft det förut i samband med ÄL. Har en son och minns inte om jag hade det så när han blev till. Nån som vet?

Svar på tråden Blödning vid ägglossning?