• aLttjolajban

Anser du att barn ska bada nakna på allmän badplats?

Efter ha halkat in i en tråd där TS tycker att barn ska ha badkläder på allmän plats så gör jag nu denna omröstning

Anser du att barn ska bada naket på allmän plats,där barnen kan utsättas för "fara"?
    I dagen samhälle finns många konstiga små äckel,mobilkamrer.
    Alla tycker inte om att få en rumpa/kön i ansiktet när de badar
    Visa respekt mot andra badgäster och era barn!
    Våra barn använder alltid badkläder,de ska inte utsättas för nått litet äckel

Bada naken hemma på tomten är okej,men inte på allmän badplats.
    Det finns nudistbad om man nu promt vill visa sina barn nakna

Tycker d att barn ska bada naket på allmän badplats?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att barn ska bada nakna på allmän badplats?
  • Butterscotch

Ska och ska, det kan de väl få om de vill. Om de är pottränade vill säga, jag vill inte se bajs flyta omkring i vattnet.

• viseversa

Vadå ska? Din fråga är konstigt ställd. Finns inget SKA bada naken. Mina barn får bada nakna OM DOM VILL. ELLER med badkläder OM DOM VILL!

• enny signatur
    Krokimodell skrev 2010-07-17 20:24:13 följande:
    Varför inte? Barn tar inte skada av att se en naken människa. Det är sociala normer som lär människor att reagera på det, och de har barnen inte hunnit få i sig, så de blir inte upprörda. Däremot kan jag förstå om du inte vill se dem nakna.
    Martina1 skrev 2010-07-16 18:54:19 följande:
    Och ska man själv vara tvungen att vara naken bara för att ens ettåring är det?
    Det är väl ingen som kan förbjuda dig att ha kläder på nudistbadstranden?

Sedan håller jag med om att barn ska få var nakna på vanliga stränder, men det är ju en annan sak.
    Nja reglerna på nudistbad brukar ju vara att man inte får ha badkläder på sig...
  • carita1974
    Hannajo skrev 2010-07-18 19:01:30 följande:
    Röstade ja, men säger som många andra att jag tycker att de FÅR bada nakna, inte ska.
    Precis =)
  • Isfjord
    enny signatur skrev 2010-07-18 18:59:43 följande:
    Nja reglerna på nudistbad brukar ju vara att man inte får ha badkläder på sig...
    Enda gången jag besökt naturistbad var när hela högstadieklassen, lärare och några från hembyggdsföreningen gick fullt påklädda rakt över den, vi försökte att inte trampa på för många solbadare...
    Badplatsen ligger helt enkelt mitt på en vandringsled
    Jag undviker visserligen badplatser överhuvudtaget, badar hellre på egna ställen utan en massa ciggarettfimpar, ciggarettrök stök och bus. Bara jag och eventuellt sällskap som jag valt. Dessutom kan man ha med sig hund om man hittar egna badplatser och ingen bryr sig hur man är klädd.

Men vad jag förstått så är det ofta valfritt om man har kläder eller inte på naturistbad.

Och viss skillnad på orden:
    Nudist = Går helst naken alltjämt, överallt. Hemma, på jobbet, i affären.
    Naturist = Föredrar att sola och bada naken, men har vanliga kläder i vardagslivet.
  • TessaS

Tycker inte de "ska" nånting... vill de hellrebada näck så är ju det smidigast. Så jag kan inte rösta...
    Däremot kan jag tycka att det är mer praktiskt med badkläder när de leker i sanden för det hamnar sand på väldigt otrevliga ställen annars...

• Mrs staar

jag tryckte ja. men det beror lite på vilken ålder barnet har. är det en bebis. så tycker jag det är ok att den är naken. men från 1 år o uppåt tycker jag de iaf ska ha badbyxor på sig.

• Pimpinellan

Oerhörd skillnad på ska och bör! Ska ska de självklart inte om föräldrarna eller de själva inte vill. Bör är en annan femma. Är barnen riktigt små är det helt okey tycker jag,men framåt 2-3 års ålder tycker jag de ska ha byxor på sig.

• lieva

Självklart får min dotter springa naken om hon vill det. Förstår mig inte på den hysteri som råder överallt.
    Man ska tydligen vara rädd för allt nu för tiden och vad hände med det naturliga??
    Självklart ska man ju dock kanske inte låta ungen springa runt bland andras handukar och så..men på stranden är det en självklarhet för min ettåring som älskar att vara naken!! Skulle aldrig ta ifrån henne det pga min egen oro.. Pedofiler tänder ju på barn med kläder också..så det spelar ingen roll...

• Lady Gogo

Ska och ska, jag tycker att det är helt ok om småbarn badar nakna men det är inget tvång.
    Dock tycker jag det är larvigt att man ska gå omkring och vara rädd för att de små ska bli smygfotograferade av peddon - varför ska man anpassa sig efter några jäkla kräk? (Och sedan ska man inte prata som om det är 100% chans att peddon flockas just där ens barn är).
    Det är lika dumt som att säga att alla kvinnor ska gå omkring med polotröja och långbyxor jämt eftersom att "det finns ju faktiskt våldtäksmän".

• Lady Gogo

Ska man anpassa sig efter peddon så kan ju föräldrar sluta klä sina småflickor i korta gulligull-klänningar och lågt skurna volang-bikinis eftersom att det kan "attraheta" pedofiler.

• Lattjo
    Lattjo skrev 2010-07-20 11:53:57 följande:
    Jag röstade "ja" men egentligen stämmer det väl inte
    Skickade visst för fort :)

Jag anser inte att barn SKA bada nakna men att vill dom så får dom, jag har inga problem med det.
Svar på tråden Anser du att barn ska bada nakna på allmän badplats?