Hirundinidae skrev 2011-04-28 10:04:28 följande:
Kissar era nattblöjfria barn innan de somnar och klarar sig på det, dricker de välling på kvällen?
Vår kille är snart 14 månader och vi kör också light och mer på rutin. I perioder har han "sagt till" eller ja, vi har uppfattat signaler, men för det mesta inte, och speciellt inte nu sen han börjat springa omkring och ha egna saker för sig.
Men på natten funkar det fantastiskt bra och har gjort i princip sen han var 4-5 månader. Då fick han gå på toa efter varje amning, men sen han slutat nattamma så vrider han sig och gnäller och rullar/kryper ibland tom upp på mig. Gick från två pottningar/natt till en vid ca 8-9 mån, men den kan behövas vid helt olika tider, från 1 till 6. Beroende på vad han har ätit o druckit och hur djupt han sover verkar det som. Nån enstaka natt har han klarat sig utan att gå upp, men de är lätt räknade.
Men till din fråga :) Ja, han kissar typ 30 min innan han somnar och nej, han dricker inte välling. Åt gröt tills för nån vecka sen, men har nu gått över till vad vi äter till kvällsmat. Tror att han helt enkelt bara är en kissnödig typ. Jag behöver själv gå upp en eller två gånger varje natt så brukar försöka tajma det.