esther skrev 2010-09-29 21:55:21 följande:
Fjällskolan har gott rykte, känner många som har sina barn där och är nöjda. De verkar nästa ännu nöjdare på Oscar Fredrik, den renoveras ju nu men ska vara klar HT 2011- Samskolan känner jag också flera som är mkt nöjda med (även ett par lärare som tycker det är den mest välfungerande skolan de arbetat på), där är väl mest problemet att komma in (men om du har kontakter så är det nog ett finfint alternativ). Vi kommer att köra på Linnéstadens kommunala, ffa eftersom kompisarna hamnar nära och skolorna överlag verkar vara bra. Berätta gärna hur ni väljer!
Jag har inte valt ännu, vi har varit väldigt mycket sjuka och mycket annat som hindrat att kolla närmare. Men jag har inte gett upp mina tankar

Samskolan har jag hört är "snobb-skola" som ensamstående mor, har man råd med som jag hört dyra klassresor och evangemang som föräldrar är med och bekostar, och även klädmodet är det "senaste" bland barnen har jag hört....men stämmer det verkligen???
Varför jag intresserar mig för Samskolan är för jag tror dom har en bra grundpedagogik och har hört att det ska vara bra sammanhållning med lärare och elever

Oscar Fredrik ligger mycket närmare... vet inget om den skolan men fick bra betyg från dig här som svarade, och även Fjällskolan kan ju också vara bra, för jag antar att min dotters klasskompisar går vidare dit, kan ju vara bra också. Så jag ska fundera och ta mig studiebesök, nu när vi mår bättre

)