• mytrouble

""Tidig pott"träning" - tips?

Mina 6-månaders tvillingar har suttit så länge i sin Bumbo-stolar nu och ofta bajsar de när de sitter där (förstås) så jag tänkte då kan jag väl lika gärna sätta dom på pottan en stund ffa efter maten och förhoppningsvis slippa en del bajsblöjor? Drömmer Köpte en BabyBjörn-potta (dyr! Guld i mun)  men där kan dom inte sitta utan att man håller i dem...

Är det någon som har tips på en potta som är mer som Bumbo, dvs mer stödjande så de kan sitta för sig själv en kort stund?

Ni som börjat erbjuda era barn potta ungefär vid den här åldern - hur länge lät ni dem sitta innan ni konstaterade att det inte kom något?

• Svar på tråden ""Tidig pott"träning" - tips?
  • Docendo díscimus

När min yngsta började sitta upp är just en sådan svindyr potta bra som stol att sitta på och skaffa en låda med leksaker som barnet kan leka med.

Hon började sitta där från 8 månader. Kan i dag sedan ett halv år gå självmant på pottan, är nu snart 2 ½år . Nu det senaste hon har börjat snegla på toaletten.

• smurfan0

Elina började vi sätta på pottan vid ungefär 6 månader, vi har också en Baby Björn men hon kunde inte sitta själv då så vi höll henne. Nu kissar hon oftast på en gång när vi sätter henne på pottan så då lyfter vi bort henne på en gång men i början så fick hon sitta några minuter, vart hon missnöjd tog vi självklart bort henne därifrån.

Elina 090506 - smuffe.blogg.se
  • mytrouble

Tack för era svar! Skrattande Fick ett tips på EC-hemsidan om BabyBjörns hjärtepotta (utgången modell) - hittade den precis på Barnens Hus, där de reade ut den (60 kr) pga utgången modell. Den funkar verkligen jättebra för små bebisar. Båda kan sitta själva i den och dottern invigde den direkt genom att bajsa på den Solig

Svar på tråden ""Tidig pott"träning" - tips?