hönsmamman89 skrev 2010-07-18 13:54:08 följande:
...och verkar som om det faktiskt kommer leda till vår undergång.
Skulle inte människan finnas så skulle det inte finnas krig, inga föroreningar, inga mord, inga dåligt uppfostrade barn, missbildningar, fattiga/rika etc, etc.
Men frågan är varför så många inte har lyckats ta in detta i tid. Vi är ju F*n tragiska.
Tänk hur fint det skulle vart om vi inte funnits eller fattat vad som var fel och stoppat det i tid, men inte det, vi tycks vilja dö en långsam död.
INSER DU ATT DU ÄR EN PARASIT AV VÄRSTA GRADEN??!!
Du hade inte funderat så mycket när du skrev det här va?
Krig och mord finns definitivt i djurens värld. Kolla upp hur vissa myror gör (krigförande) och hermelin (lustmördar).
Dåligt uppfostrade ungar kan du hitta inom bla elefanter, lejon och vargar.
Missbildningar hittar du inom alla levande organismer. Jag personligen tycker att det är bättre att vi tar hand om dem isf att låta de bli till hackkycklingar som tex sparvar eller överger dem helt efter förlossningen (katter)
Rik/fattig finns definitivt men det ligger ingen värdering i begreppet inom djurens/växternas värld.
Rik, goda livsbetingelser betyder förökelse och god tillväxt. Fattig betyder svält och/eller död.
Det enda jag inte hittat ett exempel på är föroreningar även om jag vet att det förekommer, andra kanske kan bidra här.
Den enes död den andres bröd. det är själva förutsättningen för att det skall finnas liv.
Är ditt ideal en stendöd planet typ månen?