• Enensammamma

Erfarenheter av nattis?

Någon som har erfarenheter av nattis? Alltså någon som har/har haft sitt barn sovandes på nattis

Jag kommer ev bli tvungen att placera min dotter på nattis då jag jobbar endast nätter. Hon kommer då få sova där samt att vara där hela dagen när jag sover.

Detta är naturligtvis inget jag ser fram emot så nu vill jag gärna höra positiva erfarenheter om det finns?

• Svar på tråden Erfarenheter av nattis?
  • Suntan5

Hej
    Jag har inga egna erfarenheter från det men har vänner som använder sig av nattis.
    Det funkar bra för dem och jag tror mest att det är känslomässigt jobbigt för oss som är vuxna.
    Barn vänjer sig vid allt

• FredrikaH

Jag har varit ett nattis barn, är 24 idag och har bara positiva minnen från det! Jag kan tänka mig att det är som alla andra dagis, det berors på vilket man hamnar på.. Men mitt var helt underbart och jag älskade att vara där :) blir alldeles varm i kroppen när jag skriver detta :)

• mia maria

Min minsta son ska vara på nattis då han börjar på dagis i höst/vinter.
    Som mina arbetstider ser ut just nu (eller ja - då jag börjar jobba igen efter mammaledigheten!) så slutar jag kl 20.00.
    Kommer väl att utgå ifrån att jag hämtar honom efter jobbet då, men om det funakr bättre med att han sover över så kommer han att få göra det.
    Blir kanske beroende på vilken tid jag börjar jobba nästkommande dag.

Hoppas också att det kommer att funka bra med kvälls-/nattdagis!

• Enensammamma
    FredrikaH skrev 2010-07-19 12:21:34 följande:
    Jag har varit ett nattis barn, är 24 idag och har bara positiva minnen från det! Jag kan tänka mig att det är som alla andra dagis, det berors på vilket man hamnar på.. Men mitt var helt underbart och jag älskade att vara där :) blir alldeles varm i kroppen när jag skriver detta :)
    Oj hur gammal är du? Roligt med så bra erfarenheter. Visste inte att nattis funnits så länge. I min kommun har det bara funnits ett par år nämligen

Hur länge och vilka tider gick du? hur fungerade läggning och så?
  • tokerglader

hej har haft mina två döttrar idag 8 o 6 år gamla på nattis sen de var 3 o 1 år, detta har verkligen funkat jättebra,  sen e det klart att det beror ju mycket på personalen o miljön. På mina barns nattis var det toppen-fröknar" och dagiset var i ett stort rött hus på en kulle. Var barnen där när det var helg hade dm mys nästan som hemma, film, godis, popcorn t ex.
    Nästa vecka börjar min lilla förskolan men de kommer även nu vara på nattis ibland när jag jobbar kvällar el helger, få får de åka taxi mellan fritids o nattis o detta fungerar oså bra.

Svar på tråden Erfarenheter av nattis?