• Furie

Får man sola topless i Sverige?

Som rubriken säger, får man det? På offentliga badstränder då givetvis

Jag har letat runt lite och inte hittat nått om det. Är det förargelseväckande beteende? På 80talet har jag för mig att man fick det men vet inte säkert. Solar helst topless för jag hatar att ha vita bröst till solbränd kropp, men har aldrig vågat göra det på stränder utan bara på balkongen.

Vad tror ni? Eller vet ni? 

• Svar på tråden Får man sola topless i Sverige?
  • Pimpinellan

Ja,det får man. Om man sen bör på alla ställen är ju en annan sak,men förbjudet är det inte på badstränder,bara inne i stan.

• Furie
    Pimpinellan skrev 2010-07-19 13:27:00 följande:
    Ja,det får man. Om man sen bör på alla ställen är ju en annan sak,men förbjudet är det inte på badstränder,bara inne i stan.
    Men va bra! Tack!
    Ja finns väl situationer där man inte bör göra det (kan iof inte komma på nån sån situation just nu). Menar inte att jag ska springa runt utan bikini på stranden, spela vollyboll och bada etc, utan bara ligga för mig själv. Går ju inte direkt och köper glass topless för det...
  • Pimpinellan
    Furie skrev 2010-07-19 13:35:31 följande:
    Men va bra! Tack!
    Ja finns väl situationer där man inte bör göra det (kan iof inte komma på nån sån situation just nu). Menar inte att jag ska springa runt utan bikini på stranden, spela vollyboll och bada etc, utan bara ligga för mig själv. Går ju inte direkt och köper glass topless för det...
    Nej,där går väl gränsen för anständigheten-ranta runt och göra annat än sola. Sen tycker jag väl själv att det är ganska otrevligt med drulfeta 50+are med hängbröst ner till knäna som solar topless,men det är kanske en annan diskussion. Tungan ute
  • Lindreas
    Pimpinellan skrev 2010-07-19 13:48:07 följande:
    Nej,där går väl gränsen för anständigheten-ranta runt och göra annat än sola. Sen tycker jag väl själv att det är ganska otrevligt med drulfeta 50+are med hängbröst ner till knäna som solar topless,men det är kanske en annan diskussion. Tungan ute
    Jamen det är ju för att man kan råka trampa dem på tuttarna när de ligger uthällda över hela stranden liksom. ;)

Ts, sola topless du, men var beredd att skyla dig om någon har starka åsikter, eller om du upptäcker någon med kikare och kamera i buskarna. ;)
  • Furie
    Pimpinellan skrev 2010-07-19 13:48:07 följande:
    Haha som tur är är jag varken 50+ eller har hängbröst. Däremot är de rätt små så när jag ligger på rygg syns de knappt  Kan gubbar med större pattar än jag få kuta runt och fjanta kan väl jag med få göra det?
  • Furie
    Lindreas skrev 2010-07-19 13:52:21 följande:
    Jamen det är ju för att man kan råka trampa dem på tuttarna när de ligger uthällda över hela stranden liksom. ;)

Ts, sola topless du, men var beredd att skyla dig om någon har starka åsikter, eller om du upptäcker någon med kikare och kamera i buskarna. ;)
    Äh, låt dem glo. Jag har inget att skämmas över
  • Ekrlsn

kanske inte mitt på en fullsatt strand. jag skulle inte vilka sitta bredvid med barn och behöva förklara om dom undrar. tycker att sånt kan hållas på hemmiljö :)

• Lindreas
    Furie skrev 2010-07-19 13:58:54 följande:
    Äh, låt dem glo. Jag har inget att skämmas över
    Kör på ba! :)
Svar på tråden Får man sola topless i Sverige?