• viktorialarsson

Efterlysning: Är DU Sveriges värsta bilförare?

Succén Sveriges värsta bilförare kommer tillbaka till TV4. Är du, eller någon du känner, riktigt dålig på att köra bil? Då ska du söka till programmet!

Tycker du att alla andra bilister utom du kör som krattor?
Tycker du att blinkers är onödigt krimskrams och att trafikregler är mer som rekommendationer än regler? Är det kanske så att dina vänner undviker att åka med dig när du ska köra bil? Eller känner du någon som är riktigt dålig på att köra bil?
Då borde du anmäla dig eller din vän till Sveriges värsta bilförare, Sveriges roligaste motorprogram!
Skicka in din ansökan och berätta varför just du eller den du anmäler hör hemma bland de värsta bilförarna.

Glöm inte att ange hur vi får tag på dig och bifoga gärna en bild.

Maila eller ring oss på: [email protected] eller ring 08 50 30 7843

• Svar på tråden Efterlysning: Är DU Sveriges värsta bilförare?
  • idiblon yes

Nej, jag är ju skitbra.

FL är guld.
  • hilife

Tja, den första man tänker på är min svärfar. Värre livsfarlig galning får man leta efter. Han har ALDRIG sålt en bil, alla har gått till skrot. Det var så kritiskt ett tag att 4 försäkringsbolag nekade honom försäkring...

Senaste gången han körde en av sina bilar till bilhimlen var när han skulle köra och hämta en kompis på flygplatsen och körde rakt upp på och vidare över en hög stensatt rondell i 50km/t. Bilen gick nästan i två delar, bilen hölls endast ihop av några underligt stackars sargade delar sittandes på plåten bakom motorn. När jag frågade honom om han inte SETT rondellen var svaret: " den var inte där förra gången". Sen är det ännu mer komiskt med "sjukdomsinsikten" för sen sitter han på familjemiddagarna och skryter om hur duktig han är på att köra bil. Jodå, det är upphov till ett och annat rått familjegarv som han nog aldrig fattat bakgrunden till. Tyvärr, han är livsfarlig och jag jämnställer honom med en promillehalt på minst 3 trots att karln är absolutist. Det enda man undrar, hade han blivit bättre av lite alkohol? Må vi aldrig få veta det.

Sveriges värsta bilförare är solklart ett av de roligaste programmen på TV, rakt av. Förra säsongens program var fullkomligt hysteriskt roliga. Tyvärr tror jag att Adam A och panelen aldrig (hur seriösa de än är) skulle få ordning på en sådan katastrof som min svärfar. Jag ser dock fram med stor förväntan på nästa säsong av Sveriges värsta bilförare!

• M C

Ja, det är underbart att titta på men jag blir fan mörkrädd!

I vintras hittade gubben en bil stående uppåt på en snödriva efter E4. Den skulle väl svänga antar jag men missbedömde hastigheten så han for upp på 5meterssnöhögen.

FAN att man inte alltid har kameran!

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
Svar på tråden Efterlysning: Är DU Sveriges värsta bilförare?