• truestar 84

Baby semp 2

Måste höra med alla här, finns inte baby semp 2 i storpack längre???  vet att det fanns när dottern min var liten men jag hittar det inte nånstans och jag har ringt olika affärer men ingen har det.

Står såhär på deras sida så uppfattar ju de som att det fortfarande finns.

Ny dosering BabySemp 2 och BabySemp 2 med aktiv bakteriekultur
    BabySemp 2 har också ny dosering. Använd medföljande skopa.
    (finns i alla 4,3 liters-paket) och följ doseringstabell på paketet.

I BabySemp 2, 3x560g/12,9 liter finns ingen skopa av
    miljöskäl.

• Svar på tråden Baby semp 2
  • Skogsflickan

Jag köpte idag baby semp 2 i stora paket på city gross. De små ger 4 liter och de stora 7,3 liter. Jag köpte de vanliga inte lemolacen

• truestar 84
    Skogsflickan skrev 2010-07-19 23:54:15 följande:
    Jag köpte idag baby semp 2 i stora paket på city gross. De små ger 4 liter och de stora 7,3 liter. Jag köpte de vanliga inte lemolacen
    aa men de är inte de storpacket ja letade efter ja letar efter de som ger 12,9 liter
    men vad ja hörde efter ja skrev detta inlägg är att de slutat tillverka just de.. vilket ja tycker är uselt
  • MrsEnglund

Jag har inte fattat skillnaden på Semp1 och Semp2. När jag kollar innehållet verkar det bara vara lite mer socker i semp2, men YTTERST liten skillnad.

När bytte ni till semp2 och varför?

Jag har en 3,5 månaders som gått på semp1 sedan start.

• Lady X
    MrsEnglund skrev 2010-07-22 17:35:40 följande:
    Jag har inte fattat skillnaden på Semp1 och Semp2. När jag kollar innehållet verkar det bara vara lite mer socker i semp2, men YTTERST liten skillnad.

När bytte ni till semp2 och varför?

Jag har en 3,5 månaders som gått på semp1 sedan start.
    Jag mejlade semper för att fråga just det och do fick jag till svar att baby semp2 innehåller risstärkelse som gör att ersättningen blir tjockare och ger längre mättnadskänsla...
    Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
Svar på tråden Baby semp 2