• hönamor

Fem gånger mer kärlek

Någon som har läst boken och skulle tycka det var kul att diskutera.
    Vad tyckte ni var bra?
    Var något mindre bra?
    Kanske kan vi komma med tips o råd till varandra, alla exempel i boken kan man ju inte tillämpa själv hemma.

• Svar på tråden Fem gånger mer kärlek
  • Lalune2

Jag har läst den och tyckte att det var mycket som var bra. Jag gillar de handfasta, konkreta råden.

Tänk om vi alla kunde vara lite snällare mot varandra
  • hönamor

Ja, jag gillade exemplen med chefen. *tt sätta i ett vuxen-vuxen perspektiv. Man känner genast igen känslan man kanske inte tror barn har. Dock har jag lite svårt att uppmuntra min dotter positivt ex om du städar upp pennorna kan vi åka till parken sen, för hon fattar inte att det betyder att om hon inte städar blir det ingen park =(
    Så det känns som jag går runt i en neg spiral o hotar hela dagarna vilket jag mår dåligt över.

• Disco

Jag tycker att boken var jättebra och jag tror att kenpen gör att det blir lugnare både för barn och föräldrar. Dock önskar jag att jag "borde" orka ännu mera med just det positiva. Men när allt det negativa bar akokar blir man rätt så matt i mössan....men jag försöker...och det tycker jag är gott nog när man är "småbarnstrött" 8läs komatrött) mamma...

• JennyL29

Gillar bokem och har köpt den, alla bord eha en sån hemma och titta i den då och då.

Bra med konkreta tips i hela boken även på förskolan som jag jobbar med och hemma osm förälder....

Svar på tråden Fem gånger mer kärlek