hej.
min son är snart 6 år och jag har samma problem. för ett halvår sedan så började min son också bajsa ner sig och även ibland kissa ner sig.. jätte jobbigt och galet frustrerande då han vart blöjfri i snart 3 år..
när jag tänker på saken och har pratat med olika folk mm så kan jag härleda detta tll en händelse i hans liv.
hans pappa bestämde sig för att inte längre vara pappa och flyttade till norge, visst han e hemma ibland en gång i halvåret eller så men ändå.
Pratade med en kvinna på BUP om detta och hon sa att en 5-6 åring bajsar inte ner sig för att han vill eller vill ha uppmärksamhet utan helt omedvetet och inte alls för att provocera men till 90% så händer det sånt här när något stort händer i ett barns liv, behöver inte vara något dåligt men en förändring.
och hon sa även att när han mår bra, riktigt bra och känner sig trygg igen först då kommer han att sluta med detta.
Min största oro är ju nu när han börjat förskolan att hans kompisar ska reta honom, för det luktar ju faktiskt..:(
och jag har provat allt, hot om blöja, hotat att inte tvätta, bli arg, ignorera, berömma honom.. allt..!!
det är så frustrerande och knäckande men allt jag kan göra nu är att vänta ut honom och att absolut inte hota eller skälla på något vis..
har ingen aning om detta har hjälpt dig något eller om det ens är samma problem. men tänk efter å se om det kan finnas någon förändring stor eller liten.. och vänta ut det.