Ni som är emot skilsmässor
Vad anser ni att man ska göra om man inte älskar varandra längre? Om den ene slår den andre? Suger ut en ekonomiskt? Verbalt våld? Är otrogen?
Vad anser ni att man ska göra om man inte älskar varandra längre? Om den ene slår den andre? Suger ut en ekonomiskt? Verbalt våld? Är otrogen?
Här och nu
Är du för skilsmässor?
jag är inte emot skillsmässor. Jag är därmot emot impulsgiftemål. Folk gifter sig många ggr för snabbt och på fel grunder. Man lär inte känna en människa på ett år, det tar sin tid innan man växer ihop och känner varandra utan och innan. De äktenskap som innehåller våld, knappast blev den mannen våldsam över en natt.
Alltså, jag är ju för att folk ska ha sitt fria val att skilja sig bäst de vill oavsett orsak och utan idiotiska förpliktelser utifrån som att man måste gå i terapi först.
MEN jag är emot skilsmässa som fenomen eftersom jag egentligen tycker att har man väl gift sig ska man ju göra allt för att hålla ihop och inte låta förhållandet gå i stöpet, i synnerhet om man har barn! Dock håller jag med Trollet Ludenben om att folk i dag rent generellt gifter sig av fel orsaker, verkar som att många gifter sig för att få stå i centrum, få presenter och ha en häftig dag och stor fest, inte för att de verkligen inser vad de lovar varandra osv.