Bonusbarn med Asbergers/ADHD..
Jag och min sambo har två barn var från tidigare förhållanden inga gemensamma. Vi har bott ihop ca 5 år. Det viktigaste för mej har alltid varit mina barn att de ska vara trygga o harmoniska. Har försökt vara konsekvent i uppfostran o det har gett resultat jag har två jättefina väluppfostrade barn empatiska o många vänner har sagt att de vill uppfostra sina barn så att de blir lika fina som mina.Nu är det så att min sambo har ett barn med Asberger o en som ska utredas för ADHD. Han är inte konsekvent o väldigt otydlig med regler o sånt. Till det hör att han har haft väldigt svårt att acceptera att hans barn inte är friska. Jag märkte direkt att det var något som inte stämde men väntade några år innan jag försiktigt försökte ta upp det med honom men han blev bara förbannad menade att jag tyckte det var fel bara på hans barn. Har varit väldigt jobbigt, jag har ju inte menat att vara kritisk men velat att barnen ska få rätt hjälp. Till slut tog skolan tag i saken o snabbt konstaterades Aspbergers.. Min sambo vill knappt prata med mej om det visar inte utredningsrapporterna som kommer mm. Han verkar diskutera det hellre med andra tex hans ex. Jag känner mej väldigt utanför. Det värsta är att jag känner att mina barn får stå tillbaka så mycket pga hans sjuka barn. Hans barn är aldrig nöjda det ska klagas på allt. Det är aldrig bra hur mycket man än försöker. De tar så mycket energi det är bråk hela tiden om allt. barnet som ev har ADHD pratar hela tiden o är högljudd bråkar med mina barn slåss o säger emot allt de säger. Det uppstår hela tiden "trots" situationer det grinas o tjuras, får utbrott flera ggr dagligen. Om han inte får på sig skorna, om favorit frukosten är slut mm mm.. Asbergers barnet får raseriutbrott o blir våldsam har slagit hål i dörrar är allmänt otrevlig. Jag vill inte vara ensam med honom faktiskt.. Känner ofta dåligt samvete över mina barn att jag utsätter dom för jobbigheter.. Men vad gör man ska man lämna den man älskar för att han inte har friska barn det låter ju också hemskt? Finns det fler i min situation har ni några råd?