• Snåjtis

Värk och pirr i benen

Jag har värk och pir i benen. Värken är enligt läkaren bara ett bevis på att jag borde träna mer. Pirret kom senare, och det sitter endast i ena banet, det vänstra. Det pirrar vid knät och mest neråt men även lite över knät ibland.

Vad kan detta vara? En del prover är tagna och de var normala, tog fler prover och väntar på svar.

Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Värk och pirr i benen
  • arbetaren

Hej..

Mitt ex hade något liknande, fast i hela benen det kallades rls. Det gick inte att ta prover för att se om det var detta utan hon förklarade fenomenet för ett par doktorer och hittade till sisst rätt doktor. På sista tiden har fenomenet uppmärksammats lite så nu e det nog lättare att få hjälp.  Om det nu skulle vara detta förstås.

Här kan nog hitta en del för att bilda dig din egen uppfattning, kolla även engelska sidor.

www.restlesslegs.nu

• Snåjtis

Jag har tagit en del prover och det enda dom kunde hitta som var fel var att mitt järnvärde låg på 6 (ska tydligen vara minst 10 för kvinnor). Läkaren trodde det var nån nerv eller muskel i kläm, och sa att et nog kunde hålla på ett par veckor. Hon trodde inte på restlesslegs, hon sa att det känns mest om nätterna.

• arbetaren

Bra, då visste hon om det i alla fall (rls alltså). Nerver i kläm har jag ingen erfarenhet av. Sa hon inte om du kunde göra något vid sidan av att vänta? Typ stretcha eller nåt?

• Linda plus 1 man och 3 barn

Min mamma har liknande i sina ben och hon har MS. Har du andra symtom?

• Snåjtis
    Linda plus 1 man och 3 barn skrev 2010-07-24 11:52:01 följande:
    Min mamma har liknande i sina ben och hon har MS. Har du andra symtom?
    Jag har inga andra symtom. Eller ja, om jag frusit blir värken värre.
  • Makomiko

Hej, jag förstår att detta är jättelänge sen, men hur gick det för dig? Jag har haft pirr i ena benet i flera månader och blir inte klok på det.

Svar på tråden Värk och pirr i benen