Ni med PCO, är ni överviktiga?
Har fått reda på att jag har PCO och har svårt att få barn. Jag är inte överviktig och har börjat fundera över hur många med PCO som är överviktiga.
Har fått reda på att jag har PCO och har svårt att få barn. Jag är inte överviktig och har börjat fundera över hur många med PCO som är överviktiga.
Svarade nej. Jag var underviktig innan jag fick barn (fick göra ivf) men är nu normalviktig.
Nix, normalviktig men med en IVF för att få sonen
Överviktig, blev gravid på egen hand och har nu en nyfödd liten tjej!
Jag var normalviktig när jag fick hjälp att bli gravid med första barnet. Nu är jag överviktig och är gravid med barn nummer två som kom till helt utan hjälp.
Hm... Knepig fråga att få ett korrekt svar på tror jag. Tyvärr så förstår inte många att de faktiskt räknas som överviktiga...
Har två vänner på olika håll som jag anser är överviktiga. Tydligen så hade de själva inte insett det,, för när de var på kliniken för behandling mot PCO så sa läkaren åt dem att försöka gå ner i vikt och de blev ganska stötta. Tydligen så var självinsikten inte alltid på topp, och vad som räknas som överviktig kan ju variera ganska mycket.
Frågan är därför om för få svarar att de är överviktiga....
Svarade nej, jag är överviktig, 160 cm o 56 kg.
Min läkare sa att pco medför övervikt o vi med pco har svårare att gå ner i vikt också.
INTE överviktig menade jag
jag vägde 70 kg och var 162 CM när jag fick barn. Efter gravidtet gick jag upp 35-40 kg på sex månader. gick ned 16 kg fler år senare och fick p-piller när jag slutade med p-piller gick jag snabbt upp i vikt igen. nu står jag på metformin vilket har fungerat bäst. Nu försker jag inte bli gravid..
Om ni orkar rösta här också vore det schysst;
www.familjeliv.se/Forum-7-133/m53607071.html
En omröstning om vilken behandling som behövdes för er med pco-/s att bli gravida och vid vilken vikt.
Nej inte nu längre, har varit men har nu gått ner tio kg och ligger på normalvikt. :)
Har gått upp lite i vikt senaste åren men har BMI på 23 så jag svarade nej.