• Miamorebambino

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Nu har jag fixat vår egna lilla hörna för oss som äntligen lyckades få den stora efterlängtade plusset!!
    Här hänger vi från vår systertråd  IVF - gamla och nya kämpare! Tack för all stöd ni gett oss

Ska starta med att skriva en gravid lista

Kram till alla blivande mammor och pappor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-22 22:51
    Så klart är alla välkommna hit!!

• Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!
  • DjurgårdsRutan

Hej på er.
    Kul att se att tråden (lever) ;) 
    Vår enda lilla frysis klarade både upptining, och ville stanna kvar.
    Är i v 12 :) Känns helt otroligt.
    Stor Kram till er alla.

• DjurgårdsRutan

Hej på er.
    Stor Kram till er alla.

• Gretchen

Tack! ÅF idag av två toppfina, 4 till frysen. Så nu är det väntan igen...

Åh vad trist att ni får vänta! Vart bort ni? Så konstigt med väntetid även på privatklinikerna. Här i Stockholm är det inga väntetider alls.

toksnippa skrev 2015-01-30 19:47:26 följande:

Gretchen; håller tummarna!

Vi får tyvärr vänta. Kliniken ringde och sa att de kan inte ta emot egenbetalande par då de måste få ner kötiden på landstingsfinansierade försöken.

Hjälper inte att byta klinik heller. Ännu längre kötid där. Är rätt less nu.

• Gretchen

Supergrattis!! Underbart! :)

DjurgårdsRutan skrev 2015-02-02 19:57:56 följande:

Hej på er.

Stor Kram till er alla.

• Gretchen

Stort tack! :)

DjurgårdsRutan skrev 2015-02-05 19:43:26 följande:

Tack Gretchen :)

Håller alla tummarna för att det ska gå bra denna gång för dig. Kram.

• Aniara

Grattis Djurgårdsrutan! Vad härligt att det funkade!

Och Hej Gretchen Roligt att du fick två fina och även till frysen! Håller tummarna.

Har själv precis varit i kontakt med kliniken för att kolla läget med våra frysisar. Det var nu 5 år sedan de frystes. Vi har ju två fina barn och vi är så glada för dem, men eftersom det gått 5 år så tvingas man ju ta ställning om de ska kasseras eller om man ska göra ett sista försök. Ett barn till skulle vara otroligt välkommet, men jag vet faktiskt inte hur vi ska göra. Jag tror inte att det är någon toppkvalitet på dessa, men utan att vara egentligen ett dugg "känslomässig" kring dessa embryon så kan man ju inte hindra att man tänker på allt man gått igenom och att man någonstans vill ge det ett sista försök.  Får se vad kliniken säger om kvalitén. De skulle återkomma.

• DjurgårdsRutan

Tack Aniara.

Förstår att det är svårt att ta ställning ang era frysisar. Ni får fundera och försöka komma fram till ett beslut. Det är mycket tankar vi bär på som har varit inne i IVF-karusellen.

Några känningar ännu Gretchen? När har du testdag?

• Gretchen

Tack Aniara! Dock inga till frysen.

Aniara skrev 2015-02-09 12:33:58 följande:

Grattis Djurgårdsrutan! Vad härligt att det funkade!

Och Hej Gretchen Roligt att du fick två fina och även till frysen! Håller tummarna.

Har själv precis varit i kontakt med kliniken för att kolla läget med våra frysisar. Det var nu 5 år sedan de frystes. Vi har ju två fina barn och vi är så glada för dem, men eftersom det gått 5 år så tvingas man ju ta ställning om de ska kasseras eller om man ska göra ett sista försök. Ett barn till skulle vara otroligt välkommet, men jag vet faktiskt inte hur vi ska göra. Jag tror inte att det är någon toppkvalitet på dessa, men utan att vara egentligen ett dugg "känslomässig" kring dessa embryon så kan man ju inte hindra att man tänker på allt man gått igenom och att man någonstans vill ge det ett sista försök.  Får se vad kliniken säger om kvalitén. De skulle återkomma.

• Gretchen

Inga direkta känningar, men det har jag å andra sidan aldrig haft - inte ens när jag varit gravid :) TD...bra fråga, 22:a tror jag!?

DjurgårdsRutan skrev 2015-02-11 14:15:44 följande:

Tack Aniara.

Förstår att det är svårt att ta ställning ang era frysisar. Ni får fundera och försöka komma fram till ett beslut. Det är mycket tankar vi bär på som har varit inne i IVF-karusellen.

Några känningar ännu Gretchen? När har du testdag?

• Gretchen

Plussade idag ???? En otroligt skön milstolpe, är så GLAD! Dock är vi som är gamla i ivf-gården extremt luttrade och dessutom har vi haft ett missfall tidigare så vi ropar sannerligen inte hej än. Men ÄNTLIGEN ett plus!!

• Gretchen

Skulle varit utropstecken !!!!! och inte frågetecken ????

Gretchen skrev 2015-06-13 23:08:56 följande:

Plussade idag ???? En otroligt skön milstolpe, är så GLAD! Dock är vi som är gamla i ivf-gården extremt luttrade och dessutom har vi haft ett missfall tidigare så vi ropar sannerligen inte hej än. Men ÄNTLIGEN ett plus!!

• Aniara

Grattis Gretchen!! Så otroligt kul för er, vet hur ni har kämpat! Hoppas hoppas nu....

• Gretchen

Tack snälla Aniara! Var på VUL idag och storlek, hjärtfrekvens och fostervattenmängd såg allt bra ut. Skönt! Allt bra me dig?

Aniara skrev 2015-06-28 20:22:12 följande:

Grattis Gretchen!! Så otroligt kul för er, vet hur ni har kämpat! Hoppas hoppas nu....

• Gretchen

Här har det varit dött ett tag! Hur mår ni? Är i vecka 18 nu och mår bara bra. Magen är STOR, vilken skillnad mot första!

• Gretchen
    Vädur 78 skrev 2015-10-04 17:49:38 följande:

Grattis gretchen!!!! Vad roligt!!!!

Tack Vädur! Vecka 22 nu. Hur mår du? Vad händer och sker? :)
Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!