• 3anpåväg

Hp som trafiklärare?

Är det någon som fått beviljat hp som trafiklärare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-01 11:52
    Mångas missuppfattning om jobbet är att man "bara åker bil hela dagarna...

Det har med säkerheten att göra att jag ansökt om hp.
    Jag är fysiskt hindrad från att göra mitt jobb bra, vilket innebär att hinna bromsa innan vi kör över någon eller krockar.
    stel och orörlig har jag blivit på sista tiden och det gör att jag inte är lika snabb. Annars är det inte tungt på något sätt...

• Svar på tråden Hp som trafiklärare?
  • PSMalin

Varför ska man som trafiklärare bli beviljad HP? På vilket sätt är det betungande?

• VärldensbästaH
    PSMalin skrev 2010-07-25 16:35:24 följande:
    Varför ska man som trafiklärare bli beviljad HP? På vilket sätt är det betungande?
    Att sitta hela dagarna i bil är inte alla som klarar pga foglossning m.m. Att få HP beviljad behöver ju inte alltid bero på tunga lyft...
  • Jiinii

man får väl inte HP för att sitta hela dagarna heller..det hoppas jag verkligen inte iaf

• Barbabok

Kan inte tro att man ska få HP som trafiklärare då det inte är tungt eller farligt (är det?), men har man kraftig foglossning kan man såklart bli sjukskriven, oavsett vilket jobb man har.

Le, och någon kanske ler tillbaka
  • VärldensbästaH
    Barbabok skrev 2010-07-27 15:03:59 följande:
    Kan inte tro att man ska få HP som trafiklärare då det inte är tungt eller farligt (är det?), men har man kraftig foglossning kan man såklart bli sjukskriven, oavsett vilket jobb man har.
    Fast samtidigt säger FK att det är arbetsgivarens ansvar att avgöra om det är riskfullt och inga chanser till omplacering finns, kan ju vara svårt att omplacera en trafiklärare?  var bara så jag tänkte- jag är heller inte insatt i alla moment de har i sitt jobb...
  • 3anpåväg

Har en bekant som fick hp för att hon inte kom upp i bilen. Hon kör budbil och det är 2 trappsteg upp i hytten...
    Det är ju inte ett tungt jobb att köra, men det kan ibland vara svårt att utföra vissa av momenten på slutet av graviditeten..
    Bla att ha ansvaret för en nybörjare som inte bromsar snabbt nog innan ett hinder...

• FreeForAll

Jag ycker det är skitjobbigt att köra bil nu i slutet av graviditeten, jobbigt om man måste titta över axeln och att ta sig in och ur bilen är ett helvete. Har foglossning och får ont av att lyfta på fötterna för att byta pedal också. Skulle inte klara av att arbeta om jag var tvungen att sitta i en bil hela dagarna så nog borde du kunna få HP.

Det ante mig.
  • 3anpåväg

Tack! Du gav mig en strimma av hopp!

Svar på tråden Hp som trafiklärare?