• Här och nu

Är det fel på den som har liten sexlust?

Har till min fasa läst att om det är stor skillnad på sexlusten och den inte beror på nåt annat fel i relationen, bör den med liten lust söka hjälp. Eller så ska man mötats på halva vägen. Herregud! Man har den sexlust man har och ett förhållande som falerar om lusten minskar, har haft problem länge. Hur kåta är folk idag? Måste man terra sin folk/sin partner för att de inte är lika kåta som en själv? Och varför kan man inte onanera så problemet är löst? Varför kan man inte vara nära o nakna utan sex? Och nej, man är inte sjuk för att man har liten sexlust. Finns t.o.m de som inte vill ha sex.

• Svar på tråden Är det fel på den som har liten sexlust?
  • I Blackrose I
    Fru U skrev 2010-07-26 14:07:35 följande:
    Jämför du på fullaste allvar att inte känna lust (och inte ha ett problem med att inte känna lust) med att få en sjukdom som är dödlig utan behandling?
    JA, som sagt det är bara att googla fram vad experter har kommit fram till inom ämnet och sluta dra upp homosexualitet. Det argumentet brister nåt grovt.
    Det är bara att läsa otaliga trådar som skrivs av män här på FL och hur dom tycker och tänker om ämnet. Nej, min uttalande baseras inte enbart på vad samhället tycker utan det är en fakta att det är en DRIFT precis som homosexualitet är en DRIFT.
    Jag har även några poäng inom ämnet ( I och för sig var det åratal sen men jag tror att det fortfarande är aktuellt ).
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Fru U

Så din poäng är att om man saknar en drift så är man sjuk?

Svaren bor i hjärtat
  • I Blackrose I
    Fru U skrev 2010-07-26 14:15:35 följande:

Så din poäng är att om man saknar en drift så är man sjuk?

Man lider av "problem" helt klart. Tänker inte använda mig av varken ordet Sjuk eller psykisk störd. Sist jag gjorde det tog det hus i helvete fart.
  • Fru U
    I Blackrose I skrev 2010-07-26 14:18:30 följande:
    Man lider av "problem" helt klart. Tänker inte använda mig av varken ordet Sjuk eller psykisk störd. Sist jag gjorde det tog det hus i helvete fart.
    Nej man LIDER inte per automatik.

Ett problem är ett problem om vi gör det till ett problem.
    Svaren bor i hjärtat
  • I Blackrose I
    Ahmed Wehbe skrev 2010-07-26 14:17:45 följande:

Peace!

Sex lusten sjunker med åren, den är stark i yngre dagar för att man ska multiplicera sig.

Multiplicera sig? Är du på riktig?

Ja, går man efter den definitionen så är det inte konstig att dom flesta från vissa delar är födda 1/1 eller 1/6 men men...
  • I Blackrose I
    Fru U skrev 2010-07-26 14:20:16 följande:
    Nej man LIDER inte per automatik.

Ett problem är ett problem om vi gör det till ett problem.
    Sexlust ÄR och har ALLTID varit extra viktig för dom flesta män. Att kvinnor inte känner att dom "lider" är för att kvinnor är urduktiga på att förneka sina känslor/drifter och förtränga bort dessa.
  • Matillin

I rose I Nu finns det ju skillnader i fysiologin som gör att män oftast har en starkare sexlust än kvinnor :)

• I Blackrose I
    Matillin skrev 2010-07-26 14:27:41 följande:
    I rose I Nu finns det ju skillnader i fysiologin som gör att män oftast har en starkare sexlust än kvinnor :)
    Nja...
  • Matillin
    I Blackrose I skrev 2010-07-26 14:30:38 följande:
    Nja...
    Njae?

Vi kvinnor har en livmoder bland annat och är gjorda för att bära och föda barn, män är till för att göra barn, helst så många som möjligt.
    När vi kvinnor är gravida eller har småbarn tappar dom flesta av oss sexlusten vilket är helt i sin ordning.
    Dom flesta män gör det inte eftersom deras kropp är inställd på att tillverka barn
    Dessutom har kvinnor starkast sexlust under sin ägglossning eftersom det är då vi kan bli gravida.
    Killar kan bli pappor när som helst under månadens alla dagar och har därför ingen topp under månaden
  • Emma w S
    Matillin skrev 2010-07-26 14:34:40 följande:
    Njae?

Vi kvinnor har en livmoder bland annat och är gjorda för att bära och föda barn, män är till för att göra barn, helst så många som möjligt.
    När vi kvinnor är gravida eller har småbarn tappar dom flesta av oss sexlusten vilket är helt i sin ordning.
    Dom flesta män gör det inte eftersom deras kropp är inställd på att tillverka barn
    Dessutom har kvinnor starkast sexlust under sin ägglossning eftersom det är då vi kan bli gravida.
    Killar kan bli pappor när som helst under månadens alla dagar och har därför ingen topp under månaden
    Så sant
    Var bara tvungen att kommentera för det var så bra skrivet
  • ChoopChoopSong
    I Blackrose I skrev 2010-07-26 14:22:41 följande:
    Sexlust ÄR och har ALLTID varit extra viktig för dom flesta män. Att kvinnor inte känner att dom "lider" är för att kvinnor är urduktiga på att förneka sina känslor/drifter och förtränga bort dessa.
    Du vet att asexualitet numera räknas som en sexuell läggning va?

Och även män kan vara asexuella

De flesta vill ha sex. Men INTE alla. Sexdriften kan dessutom variera kraftigt mellan olika perioder i livet.

Värst vad du generaliserar kraftigt om kvinnor, förörvigt, Har du verkligen forskningsstöd för detta?
  • Fru U
    ChoopChoopSong skrev 2010-07-26 14:43:27 följande:
    Du vet att asexualitet numera räknas som en sexuell läggning va?

Och även män kan vara asexuella

De flesta vill ha sex. Men INTE alla. Sexdriften kan dessutom variera kraftigt mellan olika perioder i livet.

Värst vad du generaliserar kraftigt om kvinnor, förörvigt, Har du verkligen forskningsstöd för detta?
    Tack. Orkade inte fortsätta.
    Svaren bor i hjärtat
  • I Blackrose I
    Matillin skrev 2010-07-26 14:34:40 följande:
    Njae?

Precis, dom flesta...INTE alla.

Sista stycket glömde du bort dom flesta men annars kan det mycket väl va sant.
  • I Blackrose I
    ChoopChoopSong skrev 2010-07-26 14:43:27 följande:
    Behöver du verkligen forskningsrapport som underlag för kvinnors förmåga till förnekelse och att förtränga bort känslor?! Obestämd
    Känns det bättre kan jag lägga till dom flesta i inlägget jag har skrivit...
Svar på tråden Är det fel på den som har liten sexlust?