Håller sig utan att kissa på 24tim
Vi tog bort blöjan på dagtid för tre veckor sen på vår 2½åriga tjej. Hon har sen dess varit torr i blöjan på natten utom en morgon på dessa tre veckor. Tycker de är okej att sitta på både toan och pottan. Problemet är att hon inte kissar eller bajsar där. Hon säger -Jag kan inte kissa toan/pottan. Så går hon därifrån och kissar på golvet istället. Lyckades få henne att kissa på toan en gång för tre dagar sen. Berömde henne mycket och hon fick glass som belöning, ihopp om att de skulle lossna. Men sedan dess har hon börjat hålla sig jätte länge istället. I förrgår kissade hon (på golvet) vid 8:30 sen höll hon sig ända till 19:30 på kvällen. Hon sa ett par gånger under eftermiddagen att hon behövde kissa och vi provade både pottan och toan men de kom inget.
Igår kissade hon ca 9:30 och har ännu inte kissat!! De har alltså gått 24timmar.
Hon har sagt vid två tillfällen nu på morgonen att hon vill kissa och vi har suttit på toa och läst sagor, men inget kommer. Bajsa har hon gjort ca var fjärde dag men bara en stenhård köttbulle.
När vi ser att hon börjat bajsa har vi satt hennee på toan och hon har då slutat direkt.
Från början satt vi henne på toan efter varje måltid och när hon vaknat. Men sen slutade vi med de eftersom vi var rädda att hon skulle tröttna och inte vilja sitta där alls.
Nu frågar vi då o då men inte för ofta så hon ska känna sig pressad. Hon brukar som sagt säga till själv (även om de är utan resultat)
Någon som har tips på hur vi ska komma vidare? Är de farligt att inte kissa på så länge? Mitt förnuft säger mig att de borde vara de. Har även funderingar på om hon börjar bli/eller är förstoppad?