• Anonym

Vad räknas som sex?

Något jag har tänkt på är vad folk egentligen räknar som sex. När har man haft sex egentligen?
    Måste någåt åka in någonstans eller räknas även det som folk kallar för förspel som sex?
     Vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad räknas som sex?
  • Anonym
    mixon skrev 2010-07-25 01:34:45 följande:
    Hmm, så man måste få ut något av det hela? Har för mig att jag hört orden meninglössex.
    Vad får de som gör det ut av sådant?
    Eller med den logiken kan en person som våldtar någon annan hävda i rätten att han/hon inte fick ut något av det hela och därför kan gå fri då?
    Prostituerade som "bara" runkar av ger inte sexuella tjänster utan vad då? En hjälpande hand?

En katolsk präst borde med andra ord leva upp till kyskhetslöftet om han "bara" blir avrunkad...
    Gud hör verkligen bön.
    Sjömansbiff var först serverad av eller till sjömän, ergo sjömansbiff.
    Plankstek tex är väl inte gjord av planka utan serveras på en har jag för mig.
    Cybersex utfördes av personer i cyberrymden skulle jag gissa på.

Vill man så hittar man fel på det mesta, den som söker finner.

Tycks som någon sa rätt flytande det här ämnet men håller annars med de flesta ovan, mycket intressant.
    Njä man måste inte få ut något av det hela det är inte det jag menar, jag menar att jag anser att tex en sextionia enligt mig är MER sex än om bara den ena får oralsex som i en enkel avsugning tex, dock så är det ju många som får ut något av att "bara" ge oralsex.

Och våldtäktsbegreppet har väl också varit något man diskuterar, exempelvis när är det våldtäkt och när är det sexuellt utnyttjande osv.. Förut var det ju bara våldtåkt om man blev penetrerad av en penis, men nu har väl tillockmed folk blivit domda för att ha gett oralsex till ovilliga personer om jag inte minns fel.

Sex och sexuella tjänster är ju inte heller samma sak..  Samma gällande sex och sexuella handlingar osv.
  • Anonym
    Lakey skrev 2010-07-25 00:27:46 följande:
    Väldigt flytande gräns det där...

Jag skulle aldrig räkna lite smek utanpå kläderna eller ens petting som sex om det gäller bli av med oskulden medans det helt klart skulle räknas som otrohet.

Samtidigt - är det sex som porrskådisar har eller jobbar de bara?

Kan bara den ene parten ha sex? Om man blir avsugen t ex: Har tjejen haft sex då? Hon har ju inte fått ut något av det?? 
    En tjej jag gav massage (baksides) fick orgasm - har vi haft sex? Jag var inte speciellt nära några av de delar som normalt kallas sexuella när det hände...

Fler frågor än svar...
    Men skulle du kalla en person som haft massor av smeksex, petting och oralsex (både gett och fått), men inte penetrativt sex annat än med fingrar, för oskuld? Exempelvis en lesbisk tjej som redan i väldigt unga år kommer på att hon bara gillar tjejer och därför aldrig har sex med en man. Jag skulle nog inte kalla henne för oskuld.

Och många skulle nog kalla kyssar för otrohet, men få skulle kalla det för sex, eller hur.
  • Anonym

Sex = cybersex, telefonsex, homosex mm....Allt detta är väl sex i någon form? Sex kan ju se ut på väldigt många olika sätt men är väl fortfarande sex?

• Anonym

Om jag ska säga hur många jag haft sex med pratar jag bara penetration. Alltså vaginalt (eller analt om jag haft det). Sen har jag ju haft oralsex och petting med fler men det räknar jag inte som SEX.

• mixon

Det här börjar nästan dra lite väl mycket mot gråzon, ungefär som när någon är otrogen och då försvarar sig med diverse dåliga ursäkter.

Ok ok, så vad du menar rätt o slätt är samlag, knulla på ren svenska? Sexuellatjänster är väl ändå just det, en tjänst inom sex? Homosex är väl sex mellan homofiler? Oavsett så tycker jag:  Alla ovan skrivna aktiviteter samt även enbart petting(smeksex).

Sex skulle jag vilja påstå är en erotisk handling som på ett eller annat sätt leder till någon form av kroppslig tillfredsställelse, för en, flera eller samtliga inblandade. Finns t om några lyckliga få som kan få mentala orgasmer.

Det där med kyssar tex kan nog också passa in i vissa fall som sex. Det beror på var och hur man kysser helt enkelt.

Som jag sagt tidigare, en intressant diskussion och bara för att jag tycker på ett visst sätt så är det naturligvis inte det allmänt vedertagna. Bra med detta forum då många har åsikter som man kan dra lärdom av. Och det, det är riktigt roligt tycker jag. Desto mer vi lär oss, desto bättre blir vi.

Det finns alla sorter i vår herres hage. Många får orgasm/utlösning av de mest skilda saker. En del får det aldrig, tyvärr, men sex har de likväl. Kläderna på eller ej, det finns de som har böjelse för helkroppstrumpa i nylon eller latex, de nuddar inte varandra hud mot hud, tror jag, de räknar nog sådant till sex ändå, någon som vet?

• Anonym
    mixon skrev 2010-07-25 13:50:25 följande:
    Det här börjar nästan dra lite väl mycket mot gråzon, ungefär som när någon är otrogen och då försvarar sig med diverse dåliga ursäkter.

Ok ok, så vad du menar rätt o slätt är samlag, knulla på ren svenska? Sexuellatjänster är väl ändå just det, en tjänst inom sex? Homosex är väl sex mellan homofiler? Oavsett så tycker jag:  Alla ovan skrivna aktiviteter samt även enbart petting(smeksex).

Sex skulle jag vilja påstå är en erotisk handling som på ett eller annat sätt leder till någon form av kroppslig tillfredsställelse, för en, flera eller samtliga inblandade. Finns t om några lyckliga få som kan få mentala orgasmer.

Det där med kyssar tex kan nog också passa in i vissa fall som sex. Det beror på var och hur man kysser helt enkelt.

Som jag sagt tidigare, en intressant diskussion och bara för att jag tycker på ett visst sätt så är det naturligvis inte det allmänt vedertagna. Bra med detta forum då många har åsikter som man kan dra lärdom av. Och det, det är riktigt roligt tycker jag. Desto mer vi lär oss, desto bättre blir vi.

Det finns alla sorter i vår herres hage. Många får orgasm/utlösning av de mest skilda saker. En del får det aldrig, tyvärr, men sex har de likväl. Kläderna på eller ej, det finns de som har böjelse för helkroppstrumpa i nylon eller latex, de nuddar inte varandra hud mot hud, tror jag, de räknar nog sådant till sex ändå, någon som vet?
    JAG menar inte att man måste ha samlag, jag räknar även andra aktiviteter.

Det jag menar är att sex är det som vi kallar sex helt enkelt, exempelvis när jag säger till en kompis att "jag hade sex igår" då kan jag mena att jag hade petting och oralsex. Men jag skulle aldrig mena att jag bara kysstes för det skulle jag inte kalla sex.
  • Lakey

Så jag blev alltså av med oskulden nästan ett år innan jag trodde jag blev av med den?

Jag hade ju småhånglat med en tjej och smekts lite utanpå kläderna... 

• mixon
    Anonym skrev 2010-07-25 14:53:57 följande:
    JAG menar inte att man måste ha samlag, jag räknar även andra aktiviteter.

Det jag menar är att sex är det som vi kallar sex helt enkelt, exempelvis när jag säger till en kompis att "jag hade sex igår" då kan jag mena att jag hade petting och oralsex. Men jag skulle aldrig mena att jag bara kysstes för det skulle jag inte kalla sex.
    Det är väl just det du vill reda ut: Vad det är som vi menar/kallar sex? Men vet du vad? Jag är med och förstår din poäng även om den blev något motsägelsefull. Jag ska inte göra mig dummare än jag är för det behövs inte.
    Lakey skrev 2010-07-26 00:04:19 följande:
    Så jag blev alltså av med oskulden nästan ett år innan jag trodde jag blev av med den?

Ja ok, där har du en poäng, men lappdance då? Det borde väl räknas som sex även om det bara pillas lite och med kläder på? Kanske det är så att ifall avsikten är att utföra en sexuell akt på något som helst vis att det då räknas som sex? Just själva avsikten. Själv vet jag alldeles bestämt när jag har sex eller ej. Pillar man lite som tonåring så är det kanske mera i undersökande syfte?
  • Stårschan

Det beror ju helt på sammanhanget. Om min man smeker mig på brösten utanpå kläderna och sticker in en hand innanför trosorna medan jag står och diskar så har vi definitivt inte haft sex. Om han skulle göra exakt samma sak med en kollega på jobbet så nog tusan skulle jag då klassa det som sex!

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • Anonym
    mixon skrev 2010-07-26 01:14:49 följande:
    Det är väl just det du vill reda ut: Vad det är som vi menar/kallar sex? Men vet du vad? Jag är med och förstår din poäng även om den blev något motsägelsefull. Jag ska inte göra mig dummare än jag är för det behövs inte.
    Lakey skrev 2010-07-26 00:04:19 följande:

Ja ok, där har du en poäng, men lappdance då? Det borde väl räknas som sex även om det bara pillas lite och med kläder på? Kanske det är så att ifall avsikten är att utföra en sexuell akt på något som helst vis att det då räknas som sex? Just själva avsikten. Själv vet jag alldeles bestämt när jag har sex eller ej. Pillar man lite som tonåring så är det kanske mera i undersökande syfte?
    Fast jag tycker nog att man åtminstone ska ha haft hudkontakt med könsorganet för att jag ska kalla det sex sen kallar jag det inte alltid för sex ändå, jag har tex inte haft sex med min gynekolog,  gränsen är inte en gräns utan en gråzon om du frågar mig.

Exempel; Jag hade petting med en kille, hångel och smek båda nakna i hans säng i över en timma. Jag ansåg efteråt att vi hade haft sex. Vid ett annat tillfälle när jag var yngre hånglade jag med en kille på en fest, och han stoppade in handen innanför mina trosor (jag tror inte att någon såg O_o). Detta kallar jag dock inte att vi hade sex.

Men som jag skrev innan, är en tjej som bara har haft sex med andra tjejer (utan dildos och strappon osv) oskuld enligt er (ni som inte räknar petting osv som sex alltså)?
  • Anonym

En tanke slår mig, jag är själv inte speciellt överförtjust i vaginalsex, blir sällan ens speciellt upphetsad av enbart penetration mer än i sällsamma fall, kanske det är därför som jag ser oralsex och petting som MINST lika mycket sex som vaginalsex då jag ju faktiskt får ut mer av det än jag får av "the old in and out".

Om det bara var vaginalsex som räknades som sex då skulle det ju innebära att jag inte var så speciellt förtjust i sex, och det skulle jag inte vilja påstå stämmer.

• Anonym (Undrar)

Hittade denna tråden då jag undrade lite kring vad som räknas som sex då jag o en man jag är kär i hamnade ihop o höll om varandra, smekte varandras kön, och våra händer innanför våra tröjor. Eftersom jag har mens gick vi  inte längre även om vi längtade?

• Anonym (Clara)
    Anonym skrev 2010-07-25 12:30:13 följande:
    Men skulle du kalla en person som haft massor av smeksex, petting och oralsex (både gett och fått), men inte penetrativt sex annat än med fingrar, för oskuld? Exempelvis en lesbisk tjej som redan i väldigt unga år kommer på att hon bara gillar tjejer och därför aldrig har sex med en man. Jag skulle nog inte kalla henne för oskuld.

Och många skulle nog kalla kyssar för otrohet, men få skulle kalla det för sex, eller hur.

Jag har haft sex med några tjejer , då räknar jag ju det som att jag har haft sex med dom fast vi bara har penetrerat med fingrar och haft oralsex. Jag skulle inte heller kalla en lesbisk tjej som jag gjort det du beskriver. 

Men när jag har gett oralsex till män för pengar (gjorde det ett tag när jag var yngre, med kondom) räknar jag inte det som att jag har haft sex med dom. Ibland när jag var yngre kunde det hända att jag sög av en kille för att han tjatade om sex men jag inte ville så gjorde något iallafall.. ofta när han hade bjudit mig eller köpt saker till mig. 

Jag har tyvärr också haft samlag för pengar under en kort period i 20-årsåldern, jag räknar nog det ändå som att jag har haft sex med personerna även om jag absolut inte fick ut något av det, tvärtom. Just därför klarade jag inte av det, för att jag ändå såg det som sex och mådde dåligt av det. Att suga av eller runka av någon kunde jag ändå se bara som jobb. 

Nu är jag närmare 40, har flera barn och är i en relation (med en man) sen många år tillbaks. Så inget av det är något jag gör nu. Att dejta en tjej skulle jag däremot kunde göra igen om jag blev singel tror jag. 

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Undrar) skrev 2026-01-25 20:09:26 följande:

Hittade denna tråden då jag undrade lite kring vad som räknas som sex då jag o en man jag är kär i hamnade ihop o höll om varandra, smekte varandras kön, och våra händer innanför våra tröjor. Eftersom jag har mens gick vi  inte längre även om vi längtade?

Räknas detta som sex?
  • Anonym (PåJaktIgen)
    Anonym (Undrar) skrev 2026-01-25 20:09:26 följande:

Det beror nog lite på sammanhanget och hur långt ni gick.

Om det blev så pass mycket att ni gav varandra orgasm, tycker jag nog att man kan kalla det för sex. Om ni bara smekte lite för att det var mysigt, tycker jag inte att det var sex.

Om jag och min kvinna bara smekte lite på varandra så som du beskriver, skulle vi definitivt inte kalla det för sex.
    Om min kvinna gjorde så som du beskriver med en annan kille, skulle jag definitivt kalla det för sexuell handling i alla fall... och att hon passerat gränsen för otrohet.
  • Anonym (O)
    Anonym (Undrar) skrev 2026-01-26 08:53:14 följande:
    Räknas detta som sex?
    Det tycker jag nog.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (PåJaktIgen) skrev 2026-01-26 11:32:09 följande:
    Det beror nog lite på sammanhanget och hur långt ni gick.

Om det blev så pass mycket att ni gav varandra orgasm, tycker jag nog att man kan kalla det för sex. Om ni bara smekte lite för att det var mysigt, tycker jag inte att det var sex.

Om jag och min kvinna bara smekte lite på varandra så som du beskriver, skulle vi definitivt inte kalla det för sex.
    Om min kvinna gjorde så som du beskriver med en annan kille, skulle jag definitivt kalla det för sexuell handling i alla fall... och att hon passerat gränsen för otrohet.
    Ok, det gick typ nästan  för båda faktiskt? 
  • Anonym (PåJaktIgen)
    Anonym (Undrar) skrev 2026-01-26 11:51:07 följande:
    Ok, det gick typ nästan  för båda faktiskt? 
    Då hade jag nog "nästan" klassat det som sex... i alla fall hand-sex. :) När min kvinna har mens, brukar vi ibland tillfredställa varandra med händerna... och vi tycker bägge att det är sex, även om ingen penetration sker.
Svar på tråden Vad räknas som sex?