Vad räknas som sex?
Något jag har tänkt på är vad folk egentligen räknar som sex. När har man haft sex egentligen?
Måste någåt åka in någonstans eller räknas även det som folk kallar för förspel som sex?
Vad tycker ni?
Något jag har tänkt på är vad folk egentligen räknar som sex. När har man haft sex egentligen?
Måste någåt åka in någonstans eller räknas även det som folk kallar för förspel som sex?
Vad tycker ni?
Sex = cybersex, telefonsex, homosex mm....Allt detta är väl sex i någon form? Sex kan ju se ut på väldigt många olika sätt men är väl fortfarande sex?
Om jag ska säga hur många jag haft sex med pratar jag bara penetration. Alltså vaginalt (eller analt om jag haft det). Sen har jag ju haft oralsex och petting med fler men det räknar jag inte som SEX.
Det här börjar nästan dra lite väl mycket mot gråzon, ungefär som när någon är otrogen och då försvarar sig med diverse dåliga ursäkter.
Ok ok, så vad du menar rätt o slätt är samlag, knulla på ren svenska? Sexuellatjänster är väl ändå just det, en tjänst inom sex? Homosex är väl sex mellan homofiler? Oavsett så tycker jag: Alla ovan skrivna aktiviteter samt även enbart petting(smeksex).
Sex skulle jag vilja påstå är en erotisk handling som på ett eller annat sätt leder till någon form av kroppslig tillfredsställelse, för en, flera eller samtliga inblandade. Finns t om några lyckliga få som kan få mentala orgasmer.
Det där med kyssar tex kan nog också passa in i vissa fall som sex. Det beror på var och hur man kysser helt enkelt.
Som jag sagt tidigare, en intressant diskussion och bara för att jag tycker på ett visst sätt så är det naturligvis inte det allmänt vedertagna. Bra med detta forum då många har åsikter som man kan dra lärdom av. Och det, det är riktigt roligt tycker jag. Desto mer vi lär oss, desto bättre blir vi.
Det finns alla sorter i vår herres hage. Många får orgasm/utlösning av de mest skilda saker. En del får det aldrig, tyvärr, men sex har de likväl. Kläderna på eller ej, det finns de som har böjelse för helkroppstrumpa i nylon eller latex, de nuddar inte varandra hud mot hud, tror jag, de räknar nog sådant till sex ändå, någon som vet?
Så jag blev alltså av med oskulden nästan ett år innan jag trodde jag blev av med den?
Jag hade ju småhånglat med en tjej och smekts lite utanpå kläderna...
Det beror ju helt på sammanhanget. Om min man smeker mig på brösten utanpå kläderna och sticker in en hand innanför trosorna medan jag står och diskar så har vi definitivt inte haft sex. Om han skulle göra exakt samma sak med en kollega på jobbet så nog tusan skulle jag då klassa det som sex!
En tanke slår mig, jag är själv inte speciellt överförtjust i vaginalsex, blir sällan ens speciellt upphetsad av enbart penetration mer än i sällsamma fall, kanske det är därför som jag ser oralsex och petting som MINST lika mycket sex som vaginalsex då jag ju faktiskt får ut mer av det än jag får av "the old in and out".
Om det bara var vaginalsex som räknades som sex då skulle det ju innebära att jag inte var så speciellt förtjust i sex, och det skulle jag inte vilja påstå stämmer.
Hittade denna tråden då jag undrade lite kring vad som räknas som sex då jag o en man jag är kär i hamnade ihop o höll om varandra, smekte varandras kön, och våra händer innanför våra tröjor. Eftersom jag har mens gick vi inte längre även om vi längtade?
Jag har haft sex med några tjejer , då räknar jag ju det som att jag har haft sex med dom fast vi bara har penetrerat med fingrar och haft oralsex. Jag skulle inte heller kalla en lesbisk tjej som jag gjort det du beskriver.
Men när jag har gett oralsex till män för pengar (gjorde det ett tag när jag var yngre, med kondom) räknar jag inte det som att jag har haft sex med dom. Ibland när jag var yngre kunde det hända att jag sög av en kille för att han tjatade om sex men jag inte ville så gjorde något iallafall.. ofta när han hade bjudit mig eller köpt saker till mig.
Jag har tyvärr också haft samlag för pengar under en kort period i 20-årsåldern, jag räknar nog det ändå som att jag har haft sex med personerna även om jag absolut inte fick ut något av det, tvärtom. Just därför klarade jag inte av det, för att jag ändå såg det som sex och mådde dåligt av det. Att suga av eller runka av någon kunde jag ändå se bara som jobb.
Nu är jag närmare 40, har flera barn och är i en relation (med en man) sen många år tillbaks. Så inget av det är något jag gör nu. Att dejta en tjej skulle jag däremot kunde göra igen om jag blev singel tror jag.
Hittade denna tråden då jag undrade lite kring vad som räknas som sex då jag o en man jag är kär i hamnade ihop o höll om varandra, smekte varandras kön, och våra händer innanför våra tröjor. Eftersom jag har mens gick vi inte längre även om vi längtade?