• ljusgläntan3030

    Vilken cykeldag fick du ägglossning efter Pergotime?

    Vilken cykeldag fick du ägglossning efter pergotime?
    (cykeldag 1 är första dagen då du hade mens och i snitt har jag läst att man ofta får ägglossning med Pergotime runt dag 14-17.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken cykeldag fick du ägglossning efter Pergotime?
  • LillaMy3

    fått äl ca mellan dag 23-26. Så röstade på 25. Blir nog oftast närmast där. Tagit min femte dubbelkur nu. Tar dag 3-7. Blev gravid på kur två, men fick mf. Sonen på 15 mnd blev till på första dubbelkuren, då var äl ca dag 20.

  • Corina

    Hej!
    Får jag ställa en liten fråga ang Pergo....
    Du skriver dubbelkur, betyder det att du får äta två tabletter per dag? (Dum fråga men det kan ev bli aktuellt med Pergo för mig framöver så jag är lite nyfiken.



    Corina

  • sweetgirl89

    fick på dag 14 men finns inte som alternativ


    ♥Elina 22/1-2010♥
  • LillaMy3
    Corina skrev 2010-07-24 23:31:44 följande:
    Hej!
    Får jag ställa en liten fråga ang Pergo....
    Du skriver dubbelkur, betyder det att du får äta två tabletter per dag? (Dum fråga men det kan ev bli aktuellt med Pergo för mig framöver så jag är lite nyfiken.



    Corina
    Ja. Jag behövde två om dagen för att få äl.
  • bubbel

    Första kuren fick jag ingen ÄL alls.
    Nu är jag på dag 16 och väntar och väntar och väntar...
    Denna gång hade jag i alla fall ett ägg som mognat, men om det släpper eller inte återstår att se...

  • MD77

    Jag fick ÄL dag 15-16 på min första kur. Denna månad blir det inget pergo, slut på alla apotek i stan, så jag hoppas på en naturlig ÄL.
    Någon som hafte ÄL när ni haft uppehåll med Pergo?


    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • Lille Gris

    Som tidigast på dag 19, senast på dag 25. Oftast på dag 21 (3 ggr av 6) så det blev min röst.

    Har PCO med egen äl max 3-6 ggr/år annars.

  • AllyZ

    Far jag stalla en fraga off topic? tog Pergo dag 3-7 och har testat AL-test alla dagar utom sondag da jag var hemifran hela dagen och helt enkelt inte hann. Fredag till sondag hade jag mycket vark, speciellt i hogra aggstocken men aven i vanstra. Var helt saker pa att det var agglossning pa gang men alla test ar negativa! Kan jag ha haft AL och bara positivt test sondag da jag inte testade sa jag missade det? Normalt far jag positivt test i 2 dagar...ska man lita pa kroppen eller test? kor med Clearblue och de ar ju tillforlitliga...

  • bubbel

    Jag har tyvärr inte röstat då jag ville se resultaten innan jag själv fick ÄL...

    Men första pergokuren fick jag ingen ÄL alls, andra kuren fick jag ÄL på dag 20.


    AllyZ skrev 2010-07-27 13:19:15 följande:
    Far jag stalla en fraga off topic? tog Pergo dag 3-7 och har testat AL-test alla dagar utom sondag da jag var hemifran hela dagen och helt enkelt inte hann. Fredag till sondag hade jag mycket vark, speciellt i hogra aggstocken men aven i vanstra. Var helt saker pa att det var agglossning pa gang men alla test ar negativa! Kan jag ha haft AL och bara positivt test sondag da jag inte testade sa jag missade det? Normalt far jag positivt test i 2 dagar...ska man lita pa kroppen eller test? kor med Clearblue och de ar ju tillforlitliga...
    Jag brukar också få positivt i två dagar, med andra tester...
    Dock inte med clearblue som jag använde för första gången nu sist.
    Då visade det bara stegring en dag.
    Clearblue har ju bara en känslighet på 40 mIu medans andra tester finns på 25 mIu, så visst kan det va möjligt att du hade ÄL då... tyvärr...
    Hoppas, för din skull, att jag har fel! =)
  • Pirripirri

    Fick positivt på äl-test dag 15 & 16. Blev gravid på den kuren och plussade 8/8

  • vantarpaettmirakel
    vantarpaettmirakel skrev 2016-07-24 10:44:56 följande:

    Cykeldag 15. Kunde ej rösta då jag tittat på resultatet innan.


    Nu andra kuren fick jag äl på cykekeldag 19. 
Svar på tråden Vilken cykeldag fick du ägglossning efter Pergotime?