Pormoicheia skrev 2010-07-26 09:29:11 följande:
Jag förstår inte riktigt arguementet att förhållander inte skulle vara ett kärleksförhållande utan en vänskapsrelation utan sex.
Jag skulle inte kunna tänka mig att ligga och kramas med en av mina vänner genom sagan om ringen trilogin. Jag skulle inte heller kunna ligga och kyssa mina väner i timtal och bara röra vid dem för att få den där hud emot hud kontakten.
Jag skulle inte rysa av välbehag varje gång de pussade mig på kinden och det skulle kännas väldigt obekvämt efter ett tag att ligga och kramas nakna med dem en längre stund.
Sexet är ju bara ett av många kärleksuttryck i en relation, och faller förhållandet på att just sexet försvinner så lider man nog av bristen på övrig icke-sexuell intimitet i förhållandet också.
Jag måste ärligt säga att sådär höll vi bara på typ det första halvåret året.. Jag gillar inte att kyssas och ligga och kramas.. Vi kan klämma på varandra, kramas lite under dagen och utdela någon puss här och där, men att bara ligga och rysa av välbehag och kyssas i timtal? Näe alltså.... gud vad jobbigt!