Provera
Ni som ätit provera Varför och hur länge har ni ätit dom??
Nu har jag snart ätit provera i två år. Är det normalt??
Ni som ätit provera Varför och hur länge har ni ätit dom??
Nu har jag snart ätit provera i två år. Är det normalt??
Varför får du dina? Hur ofta äter du?
Jag får Provera för att starta igång min mens innan jag fortsätter med Pergotime. pergo håller sedan igång mensen de månader jag tar Pergo... Har PCO och får sällan mens på egen hand...
Humm, jag har fått provera 10 mg som jag ska ta i 10 dagar för att få igång en menscykel.. För jag har haft blödningar konstant i flera månader, men kan man får provera av olika anledningar?? någon som fått det av samma anledning som mig? Funkade det bra? Fick ni igång er menscykel? Vill ha barn men ser dåligt ut om man ska ha blödningar hela tiden =( har bara 5 dagar kvar av provera o hoppas på att det ska hjälpa.. Kram
Jag har ätit Provera av olika anledningar. Dels för att få blödning inför Pergotimebehandling då jag inte hade någon mens alls och nu senast för att få stopp på irriterande mellanblödningar då jag hade småblödit i flera månader. För det sistnämnda tog det 3 kurer innan småblödningarna slutade, så nu har jag kvar tabletter och recept för att ta Provera ca varannan-var tredje månad om jag inte får egna blödningar, eftersom det inte är bra att blöda för sällan.
Jag har aldrig hört om någon som har ätit Provera konstant i flera år, du tar alltså en kur varje månad? Varför?
tack för era svar. Jag har pco och många symtom därefter.. eftersom jag är så stor så anser inte doktorn jag bör äta ppiller..
innan hade jag oregelbundna menstruationer men jag hadde mens varje månad.. jag hade enormt många finnar...
Men nu börjar ag fundera om det är så bra å äta detta för jämnan... eftersom jag fått uppfattningen av att ingen annan äter så här som jag...
Så jag har inte riktigt förstått varför ajg äter dom så länge... måste kanske kolla upp det här..
Men en sak förstår jag inte.. varför ska jag bara äta dem i 10 dagar det e ju inte säkert att jag får en menscykel för det.. Ska jag fortsätta att äta om min menscykel inte sätter igång? Kram
jag äter mina i 12 dagar, från dag 14-26 i menscykeln, och därefter ska mensen komma efter några dagar...
Äter min sista provera 10mg i morgon. Har precis börjat med nedregglering inför ivf. Äter provera för att kontrollera cykeln inför ivf. Har mått som ett djur sen i lör. Illamånde ont i magen (magmunnen) och ont i huvudet. -har varit hemma från jobbet. Vet inte om det är proveran. Nåon mer som kännst så här
Äter du bara Provera? Det framkallar ju en mensliknande blödning, men för att man sen ska få mens igen så krävs en ÄL, vilket brukar framkallas med Pergotime. Jag får ibland Provera för att starta en cykel, men sen så underhålls den genom Pergo...