• Mama Mia

Vad ska vi ha för nattblöja?

Har en 18-månaders tjej som vi hittills har använt Pampers BabyDry till på natten. Nu börjar storlek 5 bli i minsta laget, men dom verkar inte göra större storlekar av den längre. Så nu undrar jag om ni kan tipsa om vad vi ska gå över till istället? Tycker tex inte att Libero överlag är så bra, så tjocka redan från början och håller inte för lika mycket kiss...
    Finns det något som kanske liknar Pampers BabyDry? Har inte testat övriga märken som finns...

• Svar på tråden Vad ska vi ha för nattblöja?
  • Mama Mia

Har väl kanske haft fördommar mot byxblöjor och inbillat mig att dom håller tätt sämre än vanliga blöjor, så därför har jag inte testat några på natten även om vi ibland har det på dagen. Eftersom alla ni tre som svarat hittills använder byxblöjor av olika sort även nattetid är det kanske dags för mig att tänka om då och ge dom en chans. Cool

• Ruter7

Libero comfort fit storlek 7 är  den blöja som har mest sugförmåga.

De vanliga blöjorna har bättre sugförmåga än byxblöjorna.

• Mama Mia
    Ruter7 skrev 2010-07-25 21:05:08 följande:
    Libero comfort fit storlek 7 är  den blöja som har mest sugförmåga.

De vanliga blöjorna har bättre sugförmåga än byxblöjorna.
    Haha, exakt det svar jag ville ha då jag för en stund sen sa till sambon i telefon att köpa just dom när hon stod framför blöjorna i affären o letade efter större BabyDry som inte finns. Tungan ute
  • Ruter7
    Mama Mia skrev 2010-07-25 21:14:49 följande:
    Haha, exakt det svar jag ville ha då jag för en stund sen sa till sambon i telefon att köpa just dom när hon stod framför blöjorna i affären o letade efter större BabyDry som inte finns. Tungan ute
    Glad
  • Anne69

Men hur menar du att de är för små???? Hon är ju liten fortfarande? Jag tycker själv att det inte finns bättre blöjor än Pampers (även om vi emellanåt varvat med Libero). Och jag har samma fördomar mot byxblöjor som du. Vi har nu haft två småttingar och har gjort av med totalt ett paket byxblöjor!

Vi har tills helt nyligen kört 4+ till vår 2-åring. De ska ju räcka till 18 kg o är lite vidare. Har funkat bra., kanske ska du prova dem? Nu har hon dock precis slutat med blöjor så vi har dem bara på dagen!

• Mama Mia
    Anne69 skrev 2010-07-26 11:13:19 följande:

Men hur menar du att de är för små???? Hon är ju liten fortfarande? Jag tycker själv att det inte finns bättre blöjor än Pampers (även om vi emellanåt varvat med Libero). Och jag har samma fördomar mot byxblöjor som du. Vi har nu haft två småttingar och har gjort av med totalt ett paket byxblöjor!

Vi har tills helt nyligen kört 4+ till vår 2-åring. De ska ju räcka till 18 kg o är lite vidare. Har funkat bra., kanske ska du prova dem? Nu har hon dock precis slutat med blöjor så vi har dem bara på dagen!

Det är inte passformen som är för liten, utan innehållet, så att säga. Efter en hel natt så är det inget ovanligt att blöjan har läckt för att den är proppfull. Och jag vill ju inte gärna väcka henne för att byta blöja liksom...
  • Mama Mia

Nu har jag lagt ungen med en Libero comfort fit nr 7. Får se i morgon bitti hur den klarat första natten Drömmer

• Sandrakim

Jag har köpt Pampers baby dry i storlek 6, men de är sällsynta. Mina flickor är båda 2,5år och den ena har haft nr 5 och den andra nr6. Ibland är det perioder när det läcker varje morgon särskilt om vi ligger och drar oss så de hinner kissa allt i blöjan och sen inget i pottan. Blir det mycket dricka på kvällen så läcker det också. Jag har hört att de flesta blivit nattorra när de slutat med kvällsvällingen. Vi har minskat mängden välling, men bjuder alltid vatten efter.

Just det, på dagen använder vi sällan blöjor numera.Glad

• Mama Mia

Jo då, första natten gick bra iaf. Men det är ju inte varje natt det läcker så jag vill nog testa lite till innan jag fäller domen.

Men då FINNS BabyDry i strl 6 alltså? Då ska jag hålla utkik efter dom varje gång jag går in i nån ny affär. För dom tycker jag är kanon annars.
    Ungen är ingen stordrickare av välling på kvällen, men det känns ändå lite tidigt att sluta med den helt när hon bara är 1,5 år. Hon "sparar" väl helt enkelt kisset till natten för att hon inte har tid på dagen eller nåt... Cool

• Sandrakim

Jag bor på ett litet ställe så det kanske är så att de har slutat tillverka nr6, men att butiken jag handlat i hade köpt på sig lite väl många och därför har haft kvar länge?! Bor du nära Stockholm och Norrtälje så kan du ju ta dig en dagstripp till Åland och handla lite blöjor hos "Gula gubben" dvs Sparhallen.Skrattande

• Mama Mia

Bor inte i närheten, så jag får nog leta alternativ som finns på närmare håll... :)

Svar på tråden Vad ska vi ha för nattblöja?