Är det okej att gå runt naken i sitt egna hem?
Är det okej att gå runt hemma naken om man känner för det?
Oavsätt vart/hur man bor?
Är det okej att gå runt hemma naken om man känner för det?
Oavsätt vart/hur man bor?
Jag gjorde det som nyopererad (buksnitt), samt nu när det var tokvarmt i lägenheten. Dock med kläderna framme om någon skulle ringa på.
Ja men... man behöver ju inte demonstrativt ställa sej i fönstren med syfte att andra ska se.
Var ska man annars få vara naken om man inte får vara det i sitt hem?
Vad i hela friden har andra med det att göra; varför skulle det inte vara okej? Folk som har ont av det kan väl avstå från att glo in i andras fönster, då. Inte för att jag fattar det förfärliga med att se nakna människor men alla är vi ju olika.
Efter att ha läst vissa av inläggen här så undrar jag också vem det var som var brottslingen när jag hade besök av en fönstertittare för några år sedan.. jag, som opassande nog råkade gå och lägga mig och därför hade klätt av mig naken eller fönstertittaren som, sent en fredagskväll, hade släpat fram en trädgårdsstol till mitt sovrumsfönster som vette mot en tom skolgård? Det verkar inte riktigt klarlagt, liksom, vem det är som gör fel här.
Hahahaaha, sicken kåtfan
(oklart vem som åsyftas )
Jag tycker att det är väldigt kul att se att det finns så många åsiker gällande folks nakenhet!
Jag personligen bor på bottenvåning, jag har utan att äns tänka på det slutat helt att gå naken hemma om jag inte har persiennerna nere.
och det är inte för mina grannars eller förbipasserandes skull utan för min egna.
Jag vill inte att hela stan ska se mig naken
Men
Jag skulle inte bry mig om jag passerade ett fönster med en naken människa som skuttar runt hemma hos sig!
jag bryr mig lixom inte om vad folk gör hemma hos sig. (jo okej skulle jag bevittna en misshandel så joo då skulle jag bry mig)
Jag har inte heller problem med att mitt barn ser nakna människor! varför skulle jag påtvinga honom att nakenheten är "fult"?!
Jag kräver tex. inte att folk ska ha badkläder på sig i duschen på badhuset, så varför skulle man kräva att dom ska vara påklädda hemma?
Klart som fan man ska få gå naken hemma - nyfikna grannar osv får väl lära sig att titta någon annanstans än in i mina fönster, jag har en vacker trädgård t e x...
ja men, om man bor i kollektiv/inneboende eller liknande tycker jag man isåfall ska hålla sig på sitt rum när man är naken. Om man inte bor i ett nudistkollektiv då förstås.
Jag är en riktig nakenfis .. tänker inte ens på att jag är naken längre (:
En gång när jag fortfarande bodde hemma så fick jag dock en tankeställare när en av bröderna drog hem en kompis.. själv satt jag näck vid köksbordet och åt frukost..fick panik såklart (: Men brorsan insåg problemet och en morgonrock kom snart på plats ^^
det är klart att man får gå naken hema det jör jag jemt det är helt natulit så fort jag komer hem åker kläderna av mina granar har då aldrik klagat
Jag tycker det. När jag var yngre och var jag mycket hos grannen och den familjen var nakna i hemmet så, även om jag var där.
Känns behagligt att vara naken hemma så.
Jag bor på landet och skulle kunna gå ut naken utan risk för insyn från allmänheten. Har dock inga planer på att göra det. Men så fick jag höra att kommunen ska skicka ut drönare för att kolla eventuella svartbyggen (altaner o sånt) på privat egendom. När jag hörde det tänkte jag faktiskt ta av mig och gå runt näck. Om en drönare då hade kommit så hade jag anmält kommunen. Jag vet inte riktigt för vad, men jag skulle känna mig enormt kränkt att bli spionerad på, och om man då går runt naken är det ju en ännu större kränkning.