Sandrakim skrev 2010-07-27 19:59:12 följande:
Mina 2,5 åringar har varit utan blöja dagtid i drygt tre veckor nu. Jag kör ett mellanting vissa tider på dagen så är det obligatorisk pottsittning (brukar själv sätta mig på toan då) och däremellan så frågar jag ofta. Det har gått jätte bra tills för några dagar sedan då ena tjejen började småskvätta lite nu som då, men jag tror hon har lite trög mage så hon försöker nog bajsa egentligen. Andra tjejen kan hålla sig hur länge som helst och kissar halva pottan full sen istället.
Vi bor i hus med egen trädgård så vi har skaffat en "ute"potta från loppis, en gammal babybjörn helt enkelt. Den tycker tjejerna är extra kul att sitta på. Ibland går vi ut bara för att sitta på pottan och sen går vi in igen. Det är väl mer spännande att kissa ute än i ett tråkigt badrum antar jag!
Vi har också pottor överallt! Ute (på terassen eller annan plats i trädgården där vi är), uppe o inne.
Full av beundran för att du klarar båda samtidigt!!!
Eliin80 skrev 2010-07-27 19:46:34 följande:
Idag har jag påmint henne ofta, och det har inte blivit några olyckor alls. Förutom en "halv". Hon kissade på sig lite, sen kände hon på trosorna och sa "ganska torr". Då frågade jag om vi inte skulle gå till pottan och se om det kom mer kiss. Det gjorde vi, och då kissade hon massor! Känns som ett bra tecken!
För er verkar det verkligen gå framåt. För oss också! Det är så härligt att veta att dessa enorma blöjinköp går mot sitt slut! Jag tycker ni gör helt rätt som försöker få stora blöjfria innan lillasyster kommer - vi hann inte det (bara 21 mån emellan o fel årstid) - för två blöjbarn ger helt absurda mängder sopor.