• Aakashan

Barnen osams - Vad göra?

Jag håller på att bli galen!!!!!
    Mina barn är så jäkla osams så det uppstår blodvite!
    Dom är 3 och 5. Och dom kan vara sams om vi är ute, exempelvis mataffären, museum, lekpark etc. Men så fort man kommer hem.... Då sliter och rycker dom i samma leksaker, dom nyps, knuffas och slåss.
    Man kan ju inte vara ute jämt, man måste ju laga mat, äta och till och med städa. Nu har jag tre veckor till på semestern och jag är på bristningsgränsen.

Jag är ensam med dem och pappan finns inte med i bilden och jag har heller inte någon avlastning.
    Är det nån som har nåt förslag på hur man ska försöka få dem att låta bli varandra?????

• Svar på tråden Barnen osams - Vad göra?
  • ELHU

Oh kan tro det är mina 2 grabbar du skriver om.. de är 5 o 6 år.. har alltid varit så bråkiga med varandra.

Först va de så här bara hemma.. men du visa de tendenser ute bland folk o på dagis oxå.. får skäms ihjäl!

Har inga råd att ge dig.. förstår precis vad du menar! Vill bara att du ska veta att du inte är ensam :)

• Aakashan

Tack, det är verkligen hemskt. Min dotter, som är äldst har rivmärken och "nyp" märken över hela armarna! Jag skäm verkligen, i dag skrek jag till dom som en galen bandhund! Kunde inte hålla inne efter det 100:ade bråket!

• Annica71

Så har vi det också med våra tjejer som är 3 och 5. Hittar vi på saker går det hyffsat bra men att vara hemma en hel dag är absolut inget alternativ. Det blir dyrt att hitta på saker att göra varje dag *hihi*.

Vi har sedan 1 vecka tillbaka börjat med att verkligen avsätta 1,5 timme då vi gör det de vill göra, rita, hoppa studsmatta, dega, bygga lego, pussel eller busa. Och så kör vi stenhårt med timeout istället för att bli arga. Förr skrek jag som en tok på dem när jag blev arg men nu försöker jag behärska mig och med timeout funkar det bättre, de är lugnare mot varandra faktikst.

Jag tror många ggr att man skapar situationerna själv genom sitt handlande som förälder men samtidigt är det ju inte lätt att orka med då man ska sköta ett hem och sig själv samtidigt.

Beundrar dig som är ensam, vi är iallafall 2 (ca 50% av tiden iallafall) 

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
Svar på tråden Barnen osams - Vad göra?