• Katarina81

När blev ditt barn blöjfri på dagen?

Olyckor händer ju alla barn även om dom slutar tidigt med blöjan men det jag undrar är när ni aktivt tog bort blöjan och började träna era barn att gå på pottan/toan? Skriv gärna hur lång tid det tog och när han/hon blev torr på natten! Tack på förhand!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev ditt barn blöjfri på dagen?
  • Jezamine

På sommaren då hon fyllde 1 år var hon utan blöjor dagtid.Men hon var 6 mån då jag provsatte henne på skoj på storasysters potta för att se reaktionen.

Avstängd tills vidare
  • UpsyDaisy

3 år när hon blev torr om dagen. Hade försökt pottträna henne sen hon var under 1 år.

• Ragnar

Runt 2 år. Både på natten och dagen. Bajsblöjor hade vi inte många efter att han var 7-8 månader. Han fördrog att bajsa utan blöja.

• Sara1977

Min son är 2.5 år och han är snart helt torr dagtid.....tog väl ungefär 2 v.

• miss mamma

1:A Barnet blöjfri på dagen 2,5 år, natten helt torr 3 år(2 månader innan 3 årsdagen dock)

2:a barnet blöjfri  på dagen när han vart 3 år och blöjfri natt 3.5 år

• Mamma till Simon

Första sonen var torr på dagen vid 2år och 3 månader och 3år på natten
    Andra sonen var torr på både dag och natt när han var 2år

Simon-Ludvig-Molly
  • EJai

2 år och 10 månader kör på för fullt utan blöja nu om dagarna snart gjort det i 3 veckor. Torr om nätterna är hon till 95% redan men har blöja ifall att som hon samsover med oss.

• Anna o Leia

Min 2åring har nyligen blivit helt blöjfri på dagen

• Anna o Leia
    Anna o Leia skrev 2010-07-29 11:31:20 följande:
    Min 2åring har nyligen blivit helt blöjfri på dagen
    hon har blöja på natten men kissar/bajsar aldrig i den utan väcker oss om hon behöver gå på toaletten tror nog att vi kan ta bort den snart oxå.
  • gryning2

Jag svarade 3 år för min son är 2 år 9 mån nu och vi har ganska nyligen börjat att ta bort blöjan på dagen. Det händer lite för mycket olyckor än för att jag ska kunna tycka att han är dagtorr men jag märker att det nog kommer att funka framöver. Så vid 3 år tror jag nog han är torr.

• Lajkie

Hon var 3 år när hon slutade över en dag med blöja på dagen.
    Jag hade tränat sen 1 år, men hon var aldrig redo. Men en vecka efter 3-årsdagen så klickade det på en gång.
    Sen tog det ja, några veckor så var hon helt utan blöja. Nu är hon 3½ och helt blöjfri och det var ett bra tag sen vi hade blöja.

1½-åringen springer mkt utan blöja, och kissar även på potta när hon känner (men lika ofta utanför:)) för det så jag tror hon kommer vara tidigare.

Mamma till världens bästa trio! ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330 ♥
  • En glad tjej

2,5 år var min äldsta dotter som nu är över 4 år. Hon kissar fortfarande på natten, misstänker att hon är sängvätare som jag var.

Min minsta dotter som nu är 2,5 år har också precis lagt blöjan på dagen, skönt!! 

• Tingeling83

2 år med dottern
    sonen 2,5 år

Kärlek
Svar på tråden När blev ditt barn blöjfri på dagen?