• Här och nu

Sköta o betala för gravplats

När de flesta i släkten flyttat en bit ifrån gravplatsen; vem ska sköta den o fixa blommor? Vad tycker ni o hur har ni gjort? Det är nästan bara jag som åker dit. Min mamma en gång per år. Har en moster med god man o denna goda man har nu sagt, att jag ska säga till henne när jag vill ha pengar från min moster för skötsel av graven. Ingen var intresserad av minneslund, då senaste personen i släkten dog. Känns bara trist att övriga struntar i skötseln.

• Svar på tråden Sköta o betala för gravplats
  • missteddy

när min famor levde orkade hon inte graven så hon lät kyrkan göra det visst det kostade lite men det var värt det så hon slapp be sina barn

• Här och nu
    missteddy skrev 2010-07-29 10:21:34 följande:
    när min famor levde orkade hon inte graven så hon lät kyrkan göra det visst det kostade lite men det var värt det så hon slapp be sina barn

Jag tog upp detta förslag också, men släkten tyckte att det var för dyrt. Blir ju billigare om jag betalar allt, vilket de inte sa, men vad ska man tro?
  • missteddy

efter farmor dog så tog barna över den tyckte det var bäst så . pappa som bor i samma stad skickar ett inbetalning kort till sina syskon som  betalade  in 100 per år och för de får man ganska mycket mycket blommor ljus mm

• Här och nu
    missteddy skrev 2010-07-29 10:27:18 följande:

efter farmor dog så tog barna över den tyckte det var bäst så . pappa som bor i samma stad skickar ett inbetalning kort till sina syskon som  betalade  in 100 per år och för de får man ganska mycket mycket blommor ljus mm

Min mamma passar mina barn o ställer upp med det när jag behöver hjälp, så där är det ok. Min syster skyller jämt på sina många barn o sitt tuffa jobb. Mitt barn är handikappat, men jag har aldrig skyllt på det. Syrran vet att jag inte klarar att låta graven förfalla.
  • Reglementet

Tja, den som vill får väl betala.

• Här och nu
    Reglementet skrev 2010-07-29 16:20:38 följande:
    Tja, den som vill får väl betala.
    Konstigt att va emot minneslund o sen inte bryr sig om graven.
  • Reglementet
    Här och nu skrev 2010-07-29 16:21:39 följande:
    Konstigt att va emot minneslund o sen inte bryr sig om graven.
    Tja, det får du fråga dina släktingar om. Det finns få människor vars grav jag skulle betala för.
  • Här och nu
    Reglementet skrev 2010-07-29 17:03:29 följande:
    Tja, det får du fråga dina släktingar om. Det finns få människor vars grav jag skulle betala för.
    Vilka människor?
  • Reglementet
    Här och nu skrev 2010-07-29 17:08:20 följande:
    Vilka människor?
    Vad menar du nu?
  • Här och nu
    Reglementet skrev 2010-07-29 17:09:02 följande:
    Vad menar du nu?
    Vilkas människors gravskötsel skulle du betala?
  • Reglementet
    Här och nu skrev 2010-07-29 17:12:29 följande:
    Vilkas människors gravskötsel skulle du betala?
    Inte några för tillfället iofs, men det finns två stycken om de dör som jag skulle betala för.
Svar på tråden Sköta o betala för gravplats