Här och nu skrev 2010-07-29 14:07:56 följande:
Helt säkert? Hur lever ni?
Nåja.. får skylla på att jag varit på semester... gammalt som gatan och kanske överspelat..
men vi lever som vilka svenssons som helst. Vi har ett ganska jämställt liv skulle jag väl vilja säga. Jag tar framför allt hand om tvätten men vi delar på allt som gäller barnen dvs. om de är sjuka och måste vara hemma eller sånt. Min man tar oftast hand om matlagning o dyl för jag tycker det är oerhört trist och tråkigt. Vi städar tillsammans. Vi har samma huuvdsakliga mål med vårat liv tillsammans och bråkar i stort sett aldrig...
Vi har barn och de är precis som alla andra barn.
Min muslimska svärfars familj har berikat oss oerhört. Framförallt för att man får smaka så intressant och god mat som annars kanske aldrig skulle ha ramlat på. Att se andra kulturer och leva nära dem berikar livet. Det kan vara svårare att leva med en katolik än en muslim är min erfarenhet.
Allt hänger på hur mycket personen i fråga är villig att kompromissa och hur mycket jag är villig att kompromissa om saker och ting. Det har mer med personlighet att göra än religion.