Farligt med stress?
Jag undrar om stress kan vara farligt för barnet?
Är i v.27 nu och jobbar mer än heltid. Min chef bryr sig inte nått större om att jag är gravid utan tycker att jag ska jobba på som vanligt. Är heltidsanställd men jobbar oftast närmare 50 timmar per vecka. Nu under sommaren blir det mycket mer. Har jobbat varje dag sen den 16 juli, minst 8 timmar per dag. Går upp kl 04 eftersom jag jobbar som djurskötare och börjar kl 05 varje dag.
Har försökt säga till chefen att jag inte vill jobba mer än 40 timmar per vecka, vilket är en normal heltid. Men då sa han att antingen så jobbar jag lika mycket som jag brukar eller inget alls.
Senaste tiden har jag varit så trött på dagarna att jag inte vet var jag ska ta vägen. Känns som om kroppen nästan blir förlamad och blir alldeles borta i huvudet. Men ändå orkar jag inte somna förrän efter 23 på kvällen och sover väldigt oroligt enligt min sambo. Oftast blir det inte mer än 4 timmar sömn. Försöker vila mitt på dagen eftersom jag jobbar 05-09.30 och 14-18.30.
all jobb gör också att jag stressar upp mig så förbannat när jag jobbar, även fast det ibland inte finns nån orsak. Blöder näsblod gör jag nästa varje dag.
Tror ni att det finns nån risk att barnet far illa av det här? Livrädd att jag ska förlora vårat lilla mirakel..